پلمپ ۳ واحد مرغداری غیرمجاز در یزد

سه واحد مرغداری غیر مجاز که بدون پروانه بهداشتی دامپزشکی و عدم شرایط فنی مناسب اقدام به جوجه ‎‎ ریزی کرده بودند، در شهرستان یزد پلمپ شدند.

به گزارش یزدی نیوز«هادی زارع» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان یزد در این رابطه گفت: همگام با طرح پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و با توجه به رشد سریع ویروس آنفلوانزا و درگیر نمودن سایر واحدهای مرغداری و صدمه به صنعت مرغداری، نظارت و پلمپ واحدهای غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

 
وی افزود: در حین نظارت ‎‎ های صورت گرفته سه واحد مرغداری غیر مجاز و فاقد پروانه که شرایط لازم جهت جوجه ریزی را نداشته و موارد امنیتی لازم در ساختمان موجود را رعایت نکرده بودند، پلمپ و از ادامه فعالیت آنها تا زمان اجرایی نمودن تمام شرایط لازم اعم از اخذ مجوزهای مربوطه و ایجاد شرایط امنیت زیستی لازم جهت جوجه ریزی، جلوگیری به عمل آمده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به آن که نظارت بهداشتی بر فعالیت تمام واحدهای مرغداری زیر نظر دامپزشکی می باشد، بدین سبب در راستای صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از اشاعه بیماری ‎‎ های خسارت ‎‎ بار در صنعت پرورش با کلیه واحدهای غیرمجاز برخورد قاطع شده و از ادامه فعالیت این واحدها  با همکاری دستگاه قضایی تا زمان حصول شرایط بهداشتی مناسب جلوگیری می ‎‎ شود.
 
زارع در پایان افزود: مراقبت فعال و غیر فعال واحدهای مجاز نیز برای اطمینان خاطر از وجود شرایط لازم جهت عدم درگیری به آنفلوانزا و سایر بیماری‏‏های واگیر طیور همچنان ادامه دارد.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..