فرماندار اردکان:

واحدهای صنعتی به توسعه فضاهای آموزشی کمک کنند

فرماندار اردکان بر توسعه فضاهای آموزشی شهرستان با کمک واحدهای صنعتی براساس جمعیت کارگری‎‎شان تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«هادی مقیمی» در نشست شورای منطقه‌ای آموزش‌ و پرورش بر لزوم سامان‌دهی فضاهای آموزشی، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز در آموزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت بالای شهرستان، توسعه فضاهای آموزشی را جزو اولویت‌ها قرار داده است.

وی مهاجرپذیری را مهم‌ترین دلیل افزایش بی‌سابقه تعداد دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان افزوده می‌شود.

رییس شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان با بیان این ‌که بخش بزرگی از این جمعیت را فرزندان کارگران کارخانجات مختلف تشکیل می‌دهند، ادامه داد: صنایع و واحدهای تولیدی باید به نسبت جمعیت کارگری خود در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و مدارس مشارکت کنند.

مقیمی در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: ضروری است که آموزش‌ و پرورش در طول سال تحصیلی، نیازها و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان را بررسی کرده و در ایام تابستان برنامه‌‌های متناسب را اجرا کند.

وی یادآور شد: ابتکار در برنامه‌ها و عبور از کلیشه‌ها می‌تواند در میزان رضایتمندی دانش‌آموز، خانواده و جامعه مؤثر باشد و پرداختن به حوزه‌های جدید نظیر حقوق شهروندی، گردشگری و محیط‌زیست، ذائقه‌های جدیدی را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان، توجه به «حقوق شهروندی» را از حوزه‌های مغفول مانده در آموزش و پرورش دانست و گفت: برای تربیت و پرورش شهروندان مطالبه‌گر آموزش، حقوق شهروندی باید از مدارس آغاز شود.

وی همچنین از مدیریت آموزش و پرورش خواست در طرح اوقات فراغت شهرستان به این مسئله توجه جدی شود.

فرماندار اردکان در پایان گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی از مدارس بلااستفاده در روستاها با استفاده از ظرفیت قانونی موجود، می‌توان از آن‌ها به عنوان اردوگاه‌های دانش‌آموزی استفاده کرد.

 
 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..