رییس حوزه قضایی مروست:

نرخ بیکاری ۱۲ درصدی در منطقه لزوم طرد اتباع بیگانه را ثابت می‌کند

رییس حوزه قضایی بخش مروست گفت: با توجه به نرخ بیکاری 12 درصدی در منطقه و حضور اتباع بیگانه که در فصل برداشت محصول بر تعداد آنان افزوده می‌شود، لزوم برنامه‌ریزی در این مسئله را ثابت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز «مرتضی حدادزاده» در جلسه با مسئولان اداری بخش مروست، افزود: آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی، عدم کمک به تولید و رونق مالی و اقتصادی شهر و ممنوعه بودن منطقه خاتم برای حضور این اتباع دلایلی است تا در همکاری بخشداری، نیروی انتظامی و اداره کار و رفاه اجتماعی برنامه‌هایی جهت طرد اتباع بیگانه تدوین و اجرا شود.

 
وی اظهار کرد: در موضوع لزوم استفاده نیروی کار بومی به کارفرمایان و کشاورزان اطلاع رسانی انجام شده و فرصتی هم داده شده تا از نیروی بومی استفاده کند که پس از اتمام مهلت مذکور نسبت به جمع آوری و طرد اتباع غیر مجاز اقدام و با کارفرمایان خاطی برخورد خواهد شد. 
 
این مقام قضایی بر تأمین نیروی کار جهت جایگزین کردن با کارگران اتباع بیگانه از طریق دفتر کاریابی مروست با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و گفت: تشکیل تیم گشت مشترک و برخورد با کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارهای کشاورزی خود استفاده می‌کنند توسط اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، نیروی انتظامی و بخشداری از دیگر اقداماتی است که می‌تواند اثرگذار باشد. 
 
وی تصریح کرد: به افرادی که در داخل شهر اقدام به اجاره دادن منازل مسکونی خود به اتباع بیگانه غیرمجاز مبادرت کنند، توسط مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری شناسایی و هشدار لازم داده خواهد شد در صورت عدم همکاری در این زمینه اقدامات قضایی صورت خواهد گرفت. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..