به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛

کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان برگزار شد/ طرح های پیش رو کاربردی و با توجه بر واقعیت جامعه هدف تدوین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه لازم است طرح ها و برنامه های استان در قالب هایی پویا، کاربردی و با توجه بر واقعیت های مخاطبان هدف تدوین شود؛ بر تقویت حس آرامش و امنیت نسبت به موضوع سلامت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزدومین جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید موحدین استانداری با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت: لازم است طرح ها و برنامه های استان در قالب هایی پویا، کاربردی و منطبق بر واقعیت های مخاطبان مورد هدف آن موضوع  تدوین شود و به معنای واقعی آغاز راه باشد زیرا خیلی از اسناد وجود دارد که در کتابخانه ها بدون استفاده باقی مانده است.
«محمدعلی طالبی » ادامه داد: بعد از تصویب اسناد و برنامه های ارائه شده در حوزه سلامت، ایمنی و امنیت مواد غذایی، باید بتوانیم در هر مقطع زمانی ارزیابی هایی از میزان پیشرفت سند و برنامه ها داشته باشیم.
طالبی افزود: هر کدام از اسناد مطرح شده در این کارگروه نیازمند جلسات تخصصی و جداگانه هستند تا نظرات دستگاه های اجرایی مختلف و کارشناسان حاضر در این کارگروه نیز مورد بررسی دقیق تری قرار گرفته و شرایط لازم در سندها پیش بینی شود.
وی با بیان پیگیری تشکیل کمیته ای برای ساماندهی و کنترل حیوانات ناقل بیماری با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: توجیه کامل از این اسناد و اطمینان از اینکه دستگاه های اجرایی نسبت به این سندها نظر و دیدگاه خاصی ندارند مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در اجرای آن انسجام بیشتری را شاهد باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: در موضوعات بیماری های واگیر یا مسائلی مثل بیماری سالک و هاری، کنترل و پیشگری بروز از آن در تمام شهرستان ها با تاکید بر تقویت حس امنیت و آرامش سلامت جامعه جدی گرفته شده و برنامه های لازم با اهتمام ویژه فرمانداران، دستگاه های اجرایی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد انجام شود.
گفتنی است در این نشست اسناد پروژه های کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی و آلودگی هوا در استان، ارائه شد، تصویب سند جامع سلامت استان صورت گرفت و گزارش هایی از وضعیت کنترل و مراقبت بیماری های سالک و هاری و وضعیت بهداشتی درمانی زائرین حج تمتع و اربعین حسینی با تاکید بر پیش بینی تمهیدات و اقدامات کنترلی در سال جاری ارائه شد. 
 
 
 
 
 
  
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..