استاندار یزد:

اجتماع اربعین صحنه ارزشمند ابراز مودت و مهروزی مسلمانان است/ حسینیه ایران پیشقدم در ارائه خدمات به زائران

استاندار یزد با تاکید بر نقش یزد به عنوان حسینیه ایران در پیشقدم بودن برای ارائه خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(‌ع)؛ اجتماع اربعین حسینی را صحنه زیبا و ارزشمند در ابراز مودت و مهرورزی مسلمان نسبت به یکدیگر دانست.

به گزارش یزدی نیوزستاد اربعین حسینی استان یزد به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد در این نشست گفت: حضرت سیدالشهدا(‌ع) اقیانوس بزرگی است که تمام مشکلات را می توان با توسل به او حل کرد و این باور نیز وجود دارد که حضرت صاحب الزمان(‌عج) نیز با شیوه پیروان سیدالشهدا و اجتماع دوستداران امام حسین (ع) به پیروزی نهایی خواهد رسید.
«محمود زمانی قمی» افزود: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با اراده قلبی، عشق و علاقه مردم رقم می خورد؛ چنین صحنه هایی را ما تنها در زمان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه شاهد بودیم و این سبقت گرفتن تنها به دلیل حرارت حسینی است که در جان و روح ما شیعیان و تمام دوستداران امام حسین(ع) وجود دارد.
زمانی قمی بیان کرد: خوشبختانه گروه هایی که این جریان را قبول ندارند از جمله تکفیری ها در اظهارنظر هایشان بیان کرده اند که به چه میزان از همبستگی و حضور مردم در مراسم اربعین حسینی ترس دارند و این امر معنا و ارزشی مثبت برای ما مسلمانان و شیعیان دارد.
 
 
عمل به راه های حفظ جمهوری اسلامی ایران از تمام مسیرهای پیش رو عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: اظهارنظر مخالفان  این واقعه به ما نشان می دهد که ظرفیت اجتماع اربعین در کربلا چه مقدار بزرگ و مهم می باشد و لازم است در تصمیم گیری های خود با تدبیر و دقت عمل کرده و راه های حفظ جمهوری اسلامی ایران را از تمام مسیرها پیدا، کشف و به آن عمل کنیم.
زمانی قمی با اشاره به اینکه رویارویی و مقابله با ظلم و ظالمان همواره وجود دارد و نمی توانیم جبهه مخالفت با نهضت سید الشهدا (‌ع) را نادیده بگیریم، ‌ادامه داد: ضروری است برای یک مبارزه دامنه دار و مستمر راه های اصولی و دقیق آن را احیا کنیم که بهترین ابزار برای صیانت از آزادی و اخلاق، راه امام حسین(‌ع) است و ظرفیت بزرگ این مسیر نیز مراسم باشکوه اربعین ‌حسینی می باشد.
استاندار یزد افزود: در جایگاه صورت و سیرت هیچ جمعیت و اجتماعی در دنیا  قابل مقایسه با اجتماع اربعین نیست،‌ این هدف بزرگ و متعالی به صورت تکان دهنده و با اقتدار اتفاق می افتد و صحنه های زیبا و ارزشمند‌ی در آنجا برای ابراز مودت و مهرورزی مسلمانان از کشورهای مختلف خلق می شود که این امر سرمایه بزرگی برای جهان اسلام است.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: استان یزد نیز که حسینیه ایران نام گرفته است باید در این مسئله پیشقدم و نمونه باشد و هرچند گزارش فعالیت های سال قبل نشانگر اقدامات خوبی است اما ضروری ‌است تلاش کنیم شرایط تثبیت جایگاه فعالیت ها و امکانات لازم برای تسهیل ارائه خدمات به زائران از سوی استان در اربعین حسینی تقویت شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: راه حل هایی برای تثبیت شرایط محل ارائه خدمت ‌در کربلا وجود داشته و مورد توجه است و با اطلاعات دقیق تر و ایجاد زمینه های مشارکت و همراهی تمامی علاقه مندان به حضرت امام حسین(‌ع) می توان این امر را امکان پذیر ساخت.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..