کمک ۸۸۰ میلیونی خیرین میبدی برای آزادیان زندانیان مالی

خیرین میبدی در هفتمین جشن گلریزان با کمک 880 میلیون ریالی خود جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی پیش قدم شدند.

به گزارش یزدی نیوزهفتمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در شهرستامن میبد با حضور مسئولان و خیرین شهرستان میبد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 
«حمید رضا جعفری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در جمع خیرین و نیکوکاران حاضر در این مراسم اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان محکوم مالی مربوط به مهریه، نفقه و دیه بابت حوادث کاری است که تعدادی از افراد را ناخواسته به حبس کشانده و هموراه چشم امید خانواده این افراد به دست خیرین محترم دوخته شده است .
 
وی با بیان این که محکومیت‌های مالی هر ساله رو به افزایش است، گفت: اوضاع و احوال امروز جامعه باعث افزایش تغییرات و شرایط سخت اقتصادی و نواسانات بازار، اختلافات و دعوایی خانوادگی شده و افرادی را راهی پشت میله‌های زندان کرده که نمی‌توان گاهاً آنها را کاملاً مقصر دانست و می‌طلبد تا با همفکری و مشارکت خیرین نیک اندیش برای آزادی آنها گامی برداشت.
 
دادستان میبد افزود: از طرفی سختی مجازات زندانیان تنها مربوط به خود این اشخاص نیست بلکه همسر و فرزندان آنها نیز  ناخواسته متحمل رنج و سختی‌های زیادی می‌شوند لذا آزادی این افراد به معنای آزادی خانواده‌های آنها نیز هست. 
 
وی در این باره ایجاد تشکل‌هایی برای حمایت خانواده زندانیان را اقدام موثری دانست و گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان و انجمن حمایت از افراد بزه‌دیده، دو تشکل مهم در میبد در این رابطه هستند که با هدف کاهش اختلافات و حمایت از خانواده افراد زندانی و نهایتاً کاهش دعاوی و کاهش محکومین مالی ایجاد شده است.
 
جعفری اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش زندانیان را نیز مهم برشمرد و بیان کرد: دادگستری اقداماتی در باب پیشگیری از افزایش زندانیان انجام داده به نحوی که در دادگاه ۲ کیفری میبد در خصوص صدور احکام جایگزین حبس، اقدامات خوبی صورت گرفته و این قبیل احکام رو به افزایش است .
 
گفتنی است؛ شهرستان میبد با ۱۱محکوم مالی نیازمند پنج میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان جهت آزادی آنهاست که علاوه بر فراخوان به خیرین جهت کمک و حمایت از این افراد، از شاکیان آنها نیز خواسته شده تا به هر میزان که می‌توانند از شکایت خود گذشت کنند که در این باره در جشن گلریزان امسال ۸۸ میلیون تومان کمک‌های خیرین جمع‌اوری شد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..