حمایت کمیته امداد از ۴۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی یزدی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد از حمایت تحصیلی سه هزار و 723 دانش‌آموز و 616 دانشجوی استان توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین جمال پور» با بیان اهمیت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان نیازمند به علت فقر فرهنگی و اقتصادی یا عدم دسترسی و دوری از مراکز آموزشی، گفت: سه هزار و ۷۲۳ دانش‌آموز و ۶۱۶ دانشجو طی سال گذشته از خدمات و حمایت‌های تحصیلی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند شدند و یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان برای تحصیل آنان هزینه شد . 

 
وی با اشاره به اهمیت توجه به دانش آموزان نخبه تحت حمایت و فراهم کردن زمینه شکوفایی و پیشرفت تحصیلی آنان، بیان کرد: ۸۷ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که ۶۰ درصد آنان دختر و ۴۰ درصد پسر هستند از خدمات حمایتی و تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند . 
 
معاون کمیته امداد استان با اشاره به خدمات ارائه ‌شده به دانش‌آموزان تحت حمایت در سال گذشته، گفت: کمک به تأمین هزینه نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک، ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی با شرکت در کلاس‌های تقویتی، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه با فراهم‌سازی زمینه شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور، مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای از جمله خدمات حمایتی این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت بوده است . 
 
وی با اشاره به این که ۱۰ درصد از هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت از محل صدقه تأمین ‌شده است، افزود: هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت از منابع مختلفی از جمله اعتبارات دولتی، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری و صدقه تأمین می‌شود که در این رابطه طی سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان در بخش تحصیلی دانش آموزان هزینه شد . 
 
جمال‌پور بیان کرد: سال تحصیلی گذشته ۵۲.۵ درصد از دانش‌آموزان تحت حمایت در مقطع ابتدایی، ۲۶.۵ درصد مقطع اول متوسطه، ۱۸.۵ درصد مقطع دوم متوسطه و ۲.۵ درصد در پیش‌دانشگاهی به تحصیل مشغول بودند که ۵۲ درصد آنان دختر بودند . 
 
وی با بیان این که ۵۴۲ میلیون تومان نیز برای دانشجویان تحت حمایت در سال ۹۶ هزینه شد، ادامه داد: پرداخت کمک‌ هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان برای حل مشکلات تحصیلی و ادامه تحصیلات عالی آنان توسط کمیته امداد در نظر گرفته‌ شده است . 
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان این که ۶۴ درصد دانشجویان تحت حمایت دختر هستند، گفت: ۱۴۹ دانشجوی تحت حمایت در مقطع کاردانی، ۳۹۲ نفر کارشناسی، ۳۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دکترا و ۳۲ نفر حوزوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند . 
 
جمال‌پور افزود: ۲۵ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی، ۲۳ درصد پیام نور،۱۵ درصد دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳ درصد غیرانتفاعی، ۱۰ درصد فنی و حرفه‌ای، ۹ درصد علمی کاربردی و پنج درصد در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..