معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

عطاری‌ها مجوز فروش داروهای شیمیایی ندارند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: عطاری‌ها به هیچ عنوان مجوز فروش داروهای شیمیایی ندارند و این اقدام آنها تخلف محسوب می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین مصدق با بیان اینکه عطاری‌ها تنها می توانند داروهای گیاهی بفروشند، اظهار داشت: اقدام عطاری‌ها برای فروش داروهای گیاهی تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان یزد ۳۰۰ عطاری دارای مجوز مشغول فعالیت هستند، افزود: البته فعالیت عطاری‌ها مورد تایید بسیاری اطبای سنتی و مورد رضایت مردم است ضمن اینکه سبب می شود بخشی از اقتصاد سلامت به جیب خود ایرانی‌ها برود.
 
مصدق عنوان کرد: برخی عطاری‌ها اطلاعات کافی در زمینه تجویز داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی ندارند و تنها فروشنده آن هستند اما برخی دیگر دارای اطلاعات ارزشمندی از خواص گیاهان دارویی هستند.
 
وی یادآور شد: تاکنون نیز از چند عطاری در مناطق مختلف استان یزد به دلیل دخالت در طب سنتی شکایت شده که برای آنها پرونده تشکیل شده و برخی از آنها نیز پلمب شده اند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه نمی توانیم نظارت فنی بر عطاری‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مسئول نظارت و بازرسی نیست زیرا آنها مجوز خود را از اصناف دریافت می کنند و تنها در صورتی که عطاری‌ها اقدام به فروش داروهای شیمیایی کنند، از سوی دانشگاه با آنها برخورد خواهد شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..