کاهش سطح زیر کشت گل محمدی در بزرگترین تولیدکننده استان یزد

کارشناس جهاد کشاورزی شیرکوه با اشاره به کاهش سطح زیر کشت سطح گل محمدی در دهستان شیرکوه به 40 هکتار گفت: سالانه بیش از هزار و 500 تن گلاب در 60 واحد گلابگیری تولید می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا غفاریان» با بیان این‌که از هر هکتار گل محمدی حدود یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گل برداشت می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن گلاب و عرقیجات در ۵۷ واحد سنتی و سه واحد صنعتی با تنوع بی‌نظیر ۱۳۰ محصول در دهستان شیرکوه تولید می‌شود .

 
وی افزود: زمینه اشتغال حدود ۱۲۰ نفر  به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این دهستان فراهم کرده است .
 
این مسئول در مورد تاثیر خشکسالی‌های پی درپی  سالهای اخیردر کاهش سطح زیر کشت محصول گل محمدی،‌گفت: سطح زیر کشت گل محمدی  به ۴۰ هکتار کاهش یافته و  به محدود شدن کاشت این محصول در حاشیه جوی‌ها و کنار باغات این دهستان محدود شده است .
 
کارشناس جهاد کشاورزی شیرکوه تصریح کرد: برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه آغازشده و تولید گلاب تا اواخر تیرماه طول می کشد. تولید سایر عرقیجات نیز در طول سال ادامه دارد و اکثر تولیدات منطقه به دلیل کیفیت بالا به سایر استان‌های کشور صادر می‌گردد .
 
گفتنی است؛ دهستان شیرکوه بزرگترین تولید کننده گلاب و انواع عرقیجات در استان یزد بوده و سابقه تولید عرقیجات آن به ۱۵۰ سال پیش می‌رسد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..