غزلی که بانوی یزدی در حضور رهبر انقلاب خواند

عالیه مهرابی شاعر مطرح استان یزد در دیدار اخیر جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب، شعری را در مورد همسران شهدای مدافع حرم قرائت کرد .

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مطابق سنت هر ساله جمعی از اهالی فرهنگ، استادان زبان و ادب پارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و سروده‌های خود در موضوعات مختلف را قرائت کردند.

 
 یکی از شاعرانی که در این جلسه موفق به شعرخوانی شد عالیه مهرابی شاعر خوش ذوق یزدی بود که پنجمین بار طعم شیرین دیدار با امین شعر انقلاب را می‌چشید .
 
متن غزال این شاعر که برخی ابیات آن با تحسین رهبر انقلاب همراه بود به این شرح است :
 
روی اجاق، قوری شبنم گذاشتم
 
دمنوش خاطرات تو را دم گذاشتم
 
شد آخرین لباس تنت، دستمال اشک
 
این روضه را برای محرم گذاشتم
 
گفتی که صبر پیشه کن ای باغ مریمم
 
هر روز ختم سوره‌‌ی مریم گذاشتم
 
هر بار روی خون تو قیمت گذاشتند
 
غمهای تازه‌ای به روی غم گذاشتم
 
هرگز تکان شانه‌ی من را کسی ندید
 
من داغ لرزه را به دل بم گذاشتم
 
تو در رکاب حضرت زینب قدم زدی
 
من بر رکاب صبر تو، خاتم گذاشتم
 
حالا من و یتیمی گلهای باغ تو
 
قابی که روی چادر بختم گذاشتم
 
این خانه بعد رفتن تو سنگر من است
 
اینگونه پا به خط مقدم گذاشتم
 
عالیه مهرابی؛ مدرس دانشگاه، شاعر، ترانه‌سرا و نویسنده توانمند و پرتلاش استان یزد دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات از دانشگاه یزد است. وی نخستین شعرش را در سال اول راهنمایی سرود و پس از آن پله‌های رشد و ترقی را با حضور در دوره‌های آموزشی طی کرد. او که برگزیده جشنواره بین المللی شعر فجر و دارنده نشان بانوی مروج فرهنگ رضوی در جهان اسلام است تاکنون در جشنواره‌های استانی، ملی و بین‌المللی به عنوان شاعر و داور حضور یافته و استعداد و توانایی بانوان در عرصه شعر و ادبیات را نشان داده است .
 
هرچند شعرهای او بیشتر در زمینه آئینی و اجتماعی است اما در فضاهای دیگر هم می‌سراید، قالب شعری محبوب او غزل است و آثار قابل تحسینی در کارنامه ادبی او به چشم می‌خورد .
 
مهرابی کتاب‌های «به رنگ آتش»، «مسافران کوپه صبح»، «گریه‌های شمع، خنده‌های باد»، «خوشه‌های مینیاتوری»، «قلمدان‌های فیروزه»، «به امضای گل سرخ» و همچنین گردآوری چندین مجموعه شعر را در کارنامه دارد و دو اثرش نیز نامزد دریافت جایزه کتاب سال قلم زرین شده است .
 
این مدرس دانشگاه همچنین هفت مجموعه شعر با عنوان‌های انارستان زخم، لبخند بادگیرها، به افق عشق، از هنر تا حرم، قدقامت زخم، مجموعه سه جلدی واژه را به اوج میبرم و … را گردآوری کرده است .
 
وی هم اکنون در حال نگارش و ویرایش دو مجموعه شعر و یک مجموعه پژوهشی است .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..