فرماندار اشکذر تأکید کرد:

لزوم حمایت خیرین برای ساخت و بازسازی کتابخانه‌های اشکذر

فرماندار اشکذر با بیان این‌که توسعه فرهنگی جامعه در گرو ترویج فرهنگ مطالعه است،‌گفت: تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های شهرستان اشکذر ضروری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی شاه‌حسینی» در نشست انجمن کتابخانه‌های اشکذر با اشاره به انتخاب متوالی روستاهای این شهرستان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور،‌اظهار کرد: این رخداد بیانگر برنامه‌ریزی منسجم و کار پرتلاش سازمان‌های مردم‌نهاد است که باید با حمایت دستگاه‌ها استمرار یابد .

 
وی تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های شهرستان را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیشروی انجمن دانست و افزود: امیدواریم با حمایت و همراهی خیرین، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و همچنین افزایش اعتبارات، کمبودهای موجود مرتفع و نسبت به بازسازی کتابخانه‌های قدیمی اهتمام جدی صورت گیرد .
 
فرماندار اشکذر با تأکید بر نیاز جامعه به برنامه‌های فرهنگی و نیز لزوم افزایش و فراخوان برنامه‌های جانبی و ابتکاری مرتبط با حوزه کتاب توسط اداره کتابخانه‌های عمومی،‌گفت: انتظار می‌رود نهاد کتابخانه‌ها با افزایش برنامه‌های خود در حوزه‌های فرهنگ و نشاط اجتماعی با همکاری شهرداری، فرمانداری و سازمان تبلیغات اسلامی جهش چشم‌گیری داشته باشد .
 
رییس انجمن کتابخانه‌های شهرستان اشکذر لزوم تحرک بیشتر کتابداران را خواستار شد و ادامه داد: درصورتی‌که کتابداران پویا، خلاق و فعال باشند تحرک لازم در اعضا و کتاب‌خوان‌ها به دنبال خواهد شد که این مهم نیاز امروز جامعه است .
 
«رقیه دوست‌فاطمی‌ها» مدیرکل کتابخانه‌های استان نیز انتخاب مستمر روستاهای دوستدار کتاب را فرصتی مغتنم برای این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: شایسته نیست در این شرایط برخی از مراکز فرهنگی به دلیل مشکلات ساختمان تعطیل گردد .
 
وی در ادامه خواستار انعکاس مشکلات کتابخانه‌ها عمومی به‌منظور بررسی و رفع موانع در نشست‌های انجمن شهرستان شد و تأکید کرد: طی سال گذشته نیز بسیاری از کمبودها به‌ویژه در خصوص سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و رایانه در نشست انجمن مطرح‌شده بود که خوشبختانه مرتفع گردیده است .
 
این مقام مسئول تعامل و همکاری را اثرگذارترین روش برای افزایش کارایی و بازدهی فرهنگی برشمرد و خواستار اهتمام بیشتر کتابخانه‌های عمومی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..