تکمیل طرحهای بهداشتی درمانی اشکذر،بزودی

در نشست شورای سلامت اشکذر سه میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت.

به گزارش یزدی نیوزفرماندار اشکذر در نشست مجمع سلامت این شهرستان  تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی حوزه بهداشت و درمان این  شهرستان به ویژه خانه های بهداشت رستاق ، خضرآباد و مرکز درمانی اشکذر را خواستار شد.

شاه حسینی درادامه نشست از اختصاص سه میلیارد ریال توسط اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پرشکی شهید صدوقی برای تکمیل طرحهای نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان این  شهرستان خبر داد .
وی ابراز امیدواری کرد: مراکز درمانی صدرآباد، خانه بهداشت ابراهیم آباد و خمسیان تا هفته دولت و سایر طرح ها هم تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار اشکذر گفت: فرهنگ سازی در زمینه مسائل حوزه بهداشت و درمان در سطح مدارس شهرستان،فراخوان واگذاری داروخانه شبانه روزی شهرستان به بخش خصوصی و واگذاری یک دستگاه آمبولانس به شهرستان تا پایان شهریور ماه از دیگر تصمیمات این نشست بود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی نیز در این نشست هدف از برگزاری مجامع سلامت شهرستان ها را واکاوی و آسیب شناسی مشکلات سلامت مردم در مناطق  مختلف با رویکرد پیشگیری و ارتقا سلامت دانست و گفت: برنامه داریم تا مجامع سلامت محلات شهری و روستایی را هم برگزار کنیم تا مشارکت مردم در نظام سلامت شهرستانی در کنار مسئولان محقق شود.
لطفی افزود: توجه به مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ها اعم از زیرساخت ها ازجمله تکمیل خانه های بهداشت و مراکز درمانی ،تامین نیروی انسانی شامل پزشک و پرستار و آمبولانس هدف دیگر برگزاری این مجمع است که امروز در شهرستان اشکذر و در حضور فرماندار،امام جمعه ، رئیس مرکز بهداشت وسایر مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بررسی و جهت پیگیری آنها قول مساعد داده شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت اجتماعی سازی سلامت لازمه دست یابی به سطوح بالای سلامت را مشارکت همه جانبه دستگاه های دولتی،خیران و به خصوص آحاد جامعه برشمرد.
 لطفی افزود: با توجه به بروز یک سری از بیماری های غیر واگیر مزمن که کنترل آن هم سخت است شعار اجتماعی شدن نظام سلامت سرلوحه وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس آن مجامع سلامت شهرستانی برگزار می شود .
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..