مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

‌پروژه های عمرانی دهیاری ها به شرکت تعاونی دهیاری ها واگذار شود

با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد وضعیت شرکت تعاونی دهیاری ‌های بخش زارچ شهرستان یزد بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست بررسی وضعیت شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش زارچ با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخشدار، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش زارچ در محل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به ابلاغ «شیوه‌نامه بازدید و ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها» از سوی دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ششمین نشست بررسی وضعیت شرکت تعاونی‌ها را به نظارت بر عملکرد شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش زارچ اختصاص داده است.
«محمد یارمند» در این نشست با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شرکت تعاونی دهیاری‌ها درآمدزایی، خودکفایی، کاهش هزینه‌های اجرایی، افزایش کیفیت فنی پروژه‌ها و به طور کلی مشارکت دهیاری‌ها در بخش‌های عمرانی و خدماتی است؛ بر واگذاری پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری دهیاری‌ها به شرکت تعاونی دهیاری‌ها تأکید کرد.
‌وی کاهش هزینه‌ها، بازگشت سرمایه به چرخه اعتبارات دهیاری‌ها، مشارکت مردم و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی را از نتایج این کار دانست.
یارمند همچنین با بیان اینکه نباید همه اعتبارات دهیاری‌ها معطوف به مرمت و بهسازی معابر گردد، افزود: شرکت تعاونی دهیاری‌ها باید در کنار فعالیت‌های عمرانی مانند بهسازی معابر، تعریض و جدول‌سازی معابر و احداث ساختمان‌های مورد نیاز، با اخذ نظر‌های کارشناسی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، دفع بهداشتی پسماند روستاها، مبلمان روستایی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز فعالیت جدی و هدفمند داشته باشند.
گفتنی است در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت تعاونی مذکور از سوی هیئت مدیره شرکت، در خصوص انتظام و روند شفاف‌سازی امور مالی و حسابرسی، وضعیت فعلی شرکت و نیز چشم‌انداز آینده و طرح‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر انجام شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..