رتبه هشتم یزد در شاخص وضعیت محیط کسب و کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ارتقاء 13 رتبه‌ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه استان را در شاخص وضعیت محیط کسب و کار در سال گذشته هشتم ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ریاحی» در نشست هیئت امنا کانون کارآفرینی استان ایجاد بستر مناسب جهت گسترس کارآفرینی و ایده پردازی را از دلایل تشکیل کانون‌های کارآفرینی دانست و افزود: کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها با هدف جلب مشارکت حداکثری کارآفرینان در تصمیم سازی مدیران ارشد استان و کمک به شناسایی و توسعه کارآفرینی و دسترسی به راهکارهای رفع موانع تشکیل شده است . 

 
وی تشکیل شبکه‌ای از کارآفرینان را در استان ضروری دانست و گفت: این شبکه‌ها می‌توانند با هم‌افزائی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری در کارآفرینان، زمینه بروز ایده‌های نو در جهت تحقق توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم آورند . 
 
ریاحی ظرفیت کانون کارآفرینی استان را مناسب ارزیابی و خاطر نشان کرد: این کانون به عنوان اتاق فکری متشکل از دانشگاهیان، نخبگان و صنعتگران می تواند فعالیت و خلاقیت، پویایی و تفکرات جدید را به منظور توسعه استان سر لوحه کار خویش قرار دهند و از آن به عنوان الگویی جهت اشتغال‌زایی، رفع مشکل بیکاری و توسعه اقتصادی استان مورد استفاده قرار گیرد . 
 
دبیر هیئت امنای کانون کارآفرینی استان تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص جهانی کارآفرینی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل، ۱۳ رتبه ارتقاء و از میان ۱۳۷ کشور از رتبه ۸۵ به رتبه ۷۲ رسیده است . 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد رتبه استان را در شاخص وضعیت محیط کسب و کار در سال ۹۶ هشتم اعلام کرد و افزود: تشکل‌های اجتماعی در قالب مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با نگاه کارآفرینانه م‌ توانند به منظور کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری را در استان بردارند . 
 
«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست بیان کرد: ایده و فهم دقیق از کارها و فعالیت‌ها می‌تواند ما را در مسیر موفقیت، پیشرفت و توسعه قرار دهد . 
 
وی ادامه داد: کانون کارآفرینی استان در شرایط امروز جامعه، در حوزه تعامل با مسائل بین‌المللی و همچنین مباحث ارز می‌تواند به عنوان بازوان توانمند به مسئولان به عنوان دولت و بخش دولتی مشاوره دهد . 
 
وی همکاری بخش خصوص و دولتی را برای رسیدن به اهداف اقتصادی استان ضروری دانست و تاکید کرد: بخش خصوصی باید پرچم‌دار در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی باشد و جمهوری اسلامی ایران با این سابقه تاریخی و فرهنگی غنی، بُنیه امنیتی قوی، ساختار حکومتی مستحکم ۴۰ ساله و بخش خصوصی توانمند و قدرتمند می‌تواند شرایط و تحریم‌های جدید را مدیریت و از این شرایط سخت عبور کند . 
 
نائب رییس هیئت اُمنای کانون‌های کارآفرینی استان با اشاره به نقاط آسیبی که در استان در حوزه اقتصاد قرار دارد، خاطرنشان کرد: ضعف عمده ما در بازاریابی و بازار فروش و رقابت در این حوزه است و اصلا مشکل تولید نداریم . 
 
زینی وند به ظرفیت بالای یزد برای تولید دانش به منظور کیفی سازی کالاها اشاره کرد و گفت: استان یزد پتانسیل تشکیل تشکل‌های بازاریاب حرفه‌ای را دارد . 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تاکید بر توسعه فن بازارها در استان، بیان کرد: زمانی که سرمایه و دانش در فن بازارها به هم پیوند می‌خورند، شاهد تولید و کار حرفه‌ای و آینده‌دار هستیم که نمونه آن را می توانیم در کشورهای شرق آسیا مشاهده کنیم . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..