مدیر عامل هلال‌احمر یزد:

آموزش جامعه موثرترین عامل موثر در پیشگیری از بلایای طبیعی است

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان یزد عمده‌ترین برنامه این جمعیت در سال جاری را آموزش به خانوارها و جامعه ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن حراری زاده» در دیدار با امام جمعه و فرماندار مهریز با بیان به این که یکی از موثرترین عوامل در پیشگیری و کاهش اثرات و حوادث و سوانح و همچنین نحوه مقابله با مخاطرات، افزایش سطح آگاهی و آموزش عموم افراد جامعه است، گفت: آموزش آحاد افراد جامعه می‌تواند آمادگی مردم را در پیشگیری و مقابله با اثرات حوادث و بلایای طبیعی افزایش داده و از تلفات احتمالی بیشتر نیز جلوگیری کند .

وی آموزش عامه مردم و افزایش و ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به حوادث وبلایا را از عمده برنامه‌های این جمعیت در سال جاری اعلام کرد و گفت: مطابق برنامه‌های سال جاری اقدامات موثر آموزشی را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم که آموزش‌ها را به سطح خانوارها ببریم زیرا که خانوارها از نزدیکترین افراد مواجه به حادثه و بلایا هستند.

حرازی‌زاده همچنین از ارتقاء سطح خدمات پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در مهریز براساس نیاز سنجی‌های انجام شده خبر داد و اظهار کرد: این ارتقای خدمات در پایگاه‌های مهریز را در برنامه داریم و امیدواریم با افزایش سطح آموزش و تکمیل و تجهیز پایگاه‌ها شاهد خدمات بهتر و بیشتر به حادثه‌دیدگان در شهرستان باشیم.

«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز هم در این دیدار بیان کرد: در بعضی محورهای پرتصادف این شهرستان، کمبود امکانات و پایگاه‌های امداد جاده‌ای وجود دارد که لازم است اقدامات و تدابیر لازم جهت ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در نظر گرفته شود .

وی در این باره نیز افزود: بخشداری و دهیاری‌های این شهرستان آمادگی لازم جهت حمایت و پشتیبانی لازم با این سازمان جهت راه‌اندازی پایگاه‌های امداد جاده‌ای را دارند.

 

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..