رییس دادگستری یزد:

با اقدامات مجرمانه برخی معترض‌نماها در اعتراضات کامیون‌داران برخورد می‌شود

رییس‌ کل دادگستری استان یزد گفت: اقدام برخی تحریک‌شدگان که جزء صنف رانندگان نیستند، از چشمان دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی پنهان نمانده و به‌موقع برخورد شدید قانونی با آنان انجام خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» در مراسم تودیع و معارفه روسای دادگستری ابرکوه، اظهار کرد: قوه قضائیه و به تبعیت از آن دادگستری استان‌ها به موازات وظیفه ذاتی خود که مقابله با بر هم زنندگان امنیت است، به همین میزان هم به بحث پیشگیری توجه دارد و معتقدیم که اگر به پیشگیری توجه نشود، سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش مقابله هم کارساز نیست. 

 
وی تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اقدامات بسیاری به ‌ویژه در حوزه مسائل خانوادگی و طلاق انجام داده است بدین ترتیب که در دو سال اخیر با فعال کردن مراکز مشاوره و الزام آموزش‌های پیش از ازدواج پیرامون مهارت‌های زندگی، پرونده‌های وارده به دادگاه خانواده به‌ طور متوسط ۲۰ درصد کاهش داشته و در آینده شاهد آثار و برکات بیشتر آن خواهیم بود. 
 
حبیبی یکی از مسائل مهم مورد توقع مردم از نظام را امنیت برشمرد و افزود: دشمن در هر شرایطی به دنبال این است که با بهانه‌های مختلف در سطح کشور، شهرستان‌ها و حتی نقاط دور افتاده کشور، ناامنی ایجاد کند. 
 
این مقام مسئول یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد اعتراضات صنفی و به ‌طور مشخص اعتراض کامیون داران بودیم که در این باره معتقدیم مطالبه حق از حقوق آنان است و دستگاه قضایی آمادگی دارد که ادعاهای به حق آنان را شنیده و اگر حقی از کسی ضایع شده است را در قالب دادخواست، گزارش و شکایت ارائه و پیگیری کند.
 
حبیبی از رانندگان نیز خواست اعتراضات خود را در چارچوب قوانین و مقررات مطرح کنند و حواسشان باشد که فریب دشمنان و آشوب‌طلبان را نخورند چرا که اعتراض به معنای بستن جاده ترانزیت عمومی و مانع‌تراشی برای رفت‌ و آمدها نیست. 
 
وی عنوان کرد: موتور‌سوارانی که اصلاً راننده نبودند و شیشه خودروها را ‌شکستند، مرتکب اقدامات مجرمانه‌ای شده‌اند و دستگاه قضایی ابتدا با تذکر و مدارا و اگر احساس کند تذکر کارساز نیست، از طریق قانونی در مورد آنها اقدام خواهد کرد.
 
رییس‌ کل دادگستری استان در پایان نیز تاکید کرد: افراد مذکور قطعاً از چشمان تیزبین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی پنهان نمانده‌اند و به‌موقع برخورد شدید قانونی با آنان انجام خواهد شد. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..