کانون مساجد و فنی حرفه‌ای استان یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فنی و حرفه ای استان یزد با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و علی آقا افضلی مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد صبح امروز با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 
این تفاهم‌نامه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری با شعار حمایت از کالای ایرانی و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، طرح جامع توانمندسازی و تحول اجتماعی و نیز در راستای ارتقاء سطح مهارتی اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و با توجه به سابقه همکاری گذشته، استمرار و ارتقاء آن، منعقد شده است.
 
در این تفاهم‌نامه اهدافی همچون توانمندسازی جامعه هدف کانون از طریق ارائه آموزشهای مهارتی و شغلی به منظور کارآفرینی، احراز شغل مناسب و نیز اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آنان، ارتقای سطح مهارت های شغلی جامعه هدف کانون فرهنگی و هنری مساجد بر اساس نیاز حال و آینده کار و آموزش کار تیمی اعضای کانون برای تشکیل بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها متناسب با پتانسیل های جامعه هدف و نیاز بازار کار دنبال می‌شود.
 
در این تفاهم‌نامه، فنی و حرفه ای استان یزد متعهد شده تا برنامه ریزی در برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز کانون فرهنگی و هنری مساجد در حد امکان، تهیه، تولید و بروزرسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز با همکاری کانون، برگزاری آزمون های تئوری و عملی، تامین آزمونگران، اعلام نتایج آزمون و صدور گواهینامه های آموزشی،
تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ویژه کانون با رعایت مفاد آیین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه های آزاد و … به انجام برساند.
 
فنی و حرفه‌ای استان یزد همچنین متعهد شده تا بستر مناسب برای آموزش معرفی شدگان توسط کانون در رشته های فنی در قالب انعقاد قرارداد آموزشی را فراهم کرده و مربی مورد نیاز برای برگزاری دوره های آموزشی در مساجد را تامین کند.
 
دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان یزد نیز متعهد شده  نیاز سنجی و اولویت بندی جامعه هدف و اعلام آن به فنی و حرفه ای، اعلام پتانسیل های موجود شامل فضا، امکانات سخن افزاری و نرم افزاری در مساجد به فنی و حرفه ای، تامین فضاهای آموزشی و آزمون، تجهیزات و ابزارآلات کارگاهی، وسایل کمک آموزشی و مواد مصرفی استاندارد برای برگزاری دوره های خدماتی ـ آموزشی در مراکز کانون در صورت وجود فضای اضافی و همکاری در تهیه، تولید و به روزرسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی و ارائه خدمات فنی و تخصصی در این زمینه را به انجام برساند.
 
 تامین هزینه ثبت نام، مشاوره و آزمون کارآموزان، تامین اعتبار مورد نیاز بر اساس قیمت تمام شده جهت دوره هایی که برای جامعه هدف کانون برگزار می شود و … نیز از دیگر تعهدات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد است.
 
این تفاهم‌نامه به مدت دو سال قابلیت اجرا دارد و بر اساس آن، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، با آموزش‌های فنی و مهارتی آشنا می شوند.
 
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..