خروج ۱۳۰۰ خانوار از پوشش حمایتی کمیته امداد یزد

قائم ‌مقام کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: یک‌هزار و 300 خانوار در سال گذشته از تحت حمایت کمیته امداد استان یزد خارج و به همین تعداد خانوار برای استفاده از خدمات متنوع این نهاد وارد چرخه حمایتی شدند.

به گزارش یزدی نیوز«رضا زارع زاده مهریزی» در نشست هم‌اندیشی با مدیران روابط عمومی بانک‌ها و جمعی از مسئولان کمیته امداد استان به ‌منظور بررسی راهکارهای عملی برای تبدیل مشارکت‌های مردمی از حالت دستی و سنتی به سمت پرداخت‌های الکترونیکی، به خدمات متنوع کمیته امداد به جامعه هدف تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: این نهاد به ‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حمایتی در کشور برای تمامی نیازهای خانوار تحت حمایت از تولد تا زمان فوت در بخش‌های مختلفی از جمله درمانی، تحصیلی، آموزشی، اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه دارد و با مشارکت خیران در حال خدمت‌رسانی به آنان است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد توانمندس‌ازی خانوار تحت حمایت است، افزود: کمیته امداد به‌ مثابه درمانگاهی است که نیازمندان پس از ورود به این درمانگاه فقر، براساس نیازمندی که دارند خدمات دریافت می‌کنند و درنهایت با کار و تلاش و کسب درآمد پایدار به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج می‌شوند.

زارع زاده با اشاره به این که این نهاد در تلاش است پرداخت صدقه و تمامی کمک‌های مردمی از حالت دستی به‌ صورت الکترونیکی تبدیل شود، گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد موظف است ۸۰ درصد کمک‌های مردمی را به ‌صورت الکترونیکی دریافت کند و بانک‌ها از جمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند کمیته امداد را در تحقق این هدف و ترویج فرهنگ پرداخت کمک‌ها به شیوه الکترونیکی یاری کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های پرداخت الکترونیکی، گفت: اهدای کمک‌ها به ‌صورت الکترونیکی علاوه بر سهولت و سرعت در پرداخت از بسیاری از هزینه‌ها همچون هزینه نصب و تعمیر صندوق صدقه، جمع‌آوری و شمارش وجوه جلوگیری می‌کند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان در پایان نیز با بیان این که شش درصد از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ۲۱ هزار خانوار با جمعیت ۳۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند و معادل همین تعداد نیز به‌صورت مقطعی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

 

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..