معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

بهره مندی از ایده های مختلف در تقویت و سرعت بخشی به تهیه طرح جامع پسماند شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به جایگاه مهم برنامه ریزی و هدفگذاری در پیشبرد اهداف مطرح کرد:بهره مندی از ایده ها و آشنایی با نگاه های مختلف در تقویت و سرعت بخشی به تهیه طرح جامع پسماند شهری موثر و کاربردی است.

به گزارش یزدی نیوز کارگروه پسماند استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ،مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری،صاحب نظران و اعضای این کارگروه در سالن موحدین استانداری تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این کارگروه بیان کرد: با توجه به عدم وجود برنامه ای منسجم در زمینه پسماند و ساماندهی سایر موضوعات مربوط به این حوزه ما نیازمند برنامه ریزی جامع و هدفگذاری در استان هستیم.
« محسن صادقیان» افزود: در زمینه پسماند فعالیت هایی از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط به صورت پراکنده در حال انجام است اما ضرورت دارد تمام نهادهایی که به نوعی با این موضوع درگیر هستند بر مبنای برنامه  و طرحی منسجم در حوزه مدیریت پسماند ورود کرده و از اثرات مخرب پسماند مدیریت نشده غافل نمانند.
صادقیان گفت: در تهیه طرح جامع پسماند و فعالیت در این زمینه هر نوع برنامه،مطالعه و ایده ای که پیشنهاد می شود مورد استقبال و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم بر مبنای ایده های مختلف رسیدن به طرح جامع را تقویت و سرعت ببخشیم.
معاون استاندار یزد مطرح کرد:با فعالیت کمیته فنی زیر مجموعه این کارگروه ، باید قابلیت اجرای طرح های مختلف با حضور متولیان و اثرگذارن در این زمینه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و رسیدن به راهکارهای اجرایی و عملیاتی دنبال شود.
صادقیان افزود:فعالیت ها و نگاه جزئی به موضوع پسماند استان را به نتیجه مناسب نمی رساند و با تعریف پروژه و طرح هایی که بر مبنای افق چند ساله و دانش روز تهیه می شوند، قابلیت مدیریت پسماند با نظم و زمان بندی  نتیجه بخش تحقق می یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان گفت:پهنه ساماندهی،نوع و میزان پسماند نیز از موضوعات مهمی دیگری است که در طرح  جامع پسماند باید مورد توجه قرار گیرد تا  بتوان بر مبنای وضعیت موجود برنامه ریزی مناسب انجام داد.
گفتنی در این جلسه  سیستم ها و طرح های پیشنهادی از سوی چند مشاور و فعال در حوزه مدیریت پسماند تشریح و مورد تبادل نظر و هم اندیشی قرار گرفت تا برای بررسی تخصصی تر در کارگروه فنی به ارزیابی گذاشته شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..