رییس اداره میراث فرهنگی اردکان خبر داد؛

ساخت ۱۶ بوم گردی جدید در اردکان

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان، با بیان این‌که اقامتگاه‌های بوم گردی امری ضروری در استای توسعه گردشگری روستایی است، گفت: 16 بوم گردی جدید در شهرستان اردکان ایجاد شده است.

به گزارش یزدی نیوز«حمید مشتاقیان» با اشاره به این‌که ۱۶ بوم گردی جدید در شهرستان اردکان تکمیل و ایجاد شده، اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، بررسی‌های لازم در روستاهای خرانق، درند، ساغند، رباط پشت بادام، سرو سفلی و همچنین در  شهر عقدا و اردکان انجام شده است.

 
وی با بیان این‌که در حال حاضر موافقت اولیه برای ساخت ۱۶ بوم‌گردی صادر شده است،‌ گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای توسعه گردشگری روستایی امری ضروری است .
 
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان، با اشاره به این‌که این اداره سرمایه‌گذاران این بخش را حمایت مالی و نظارتی می‌کند، خاطرنشان کرد: احداث بوم گردی در مناطق مختلف شهرستان باعث ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب درآمد برای آنان می‌شود .
 
مشتاقیان ادامه داد: با گسترش این مکان‌ها ساکنین علاوه بر حفظ و احیاء محیط زیست و آداب و رسوم گذشته، محیطی جذاب برای گردشگران آماده می‌کنند .
 
وی با بیان این‌که تاکنون چهار واحد بوم‌گردی با ظرفیت ۱۱۵ نفر در شهرستان اردکان افتتاح شده است، گفت:‌ امیدواریم تا پایان سال جاری چند واحد دیگر به مرحله بهره‌برداری برسد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..