سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

معادن یزد به باسکول مجهز شوند/اجرای تعرفه جدید نیازمند بارنامه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: به منظور سهولت کار رانندگان حوزه حمل و نقل بار، معادن استان یزد باید مجهز به باسکول شوند.

به گزارش یزدی نیوزسعید برازنده مقدم، در جلسه مشترک فرماندار اردکان با اعضای انجمن رانندگان شهرستان اردکان با بیان اینکه رانندگان، انجمن رانندگان و دولت در کنار یکدیگر سیستم حمل و نقل بار و مسافر را راهبری می کنند، اظهار داشت: رانندگان علاوه بر اینکه جان خود را در معرض خطر قرار داده اند، سرمایه مادی خود را نیز در جاده ها برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته اند.

 
وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که رانندگان در حوزه حمل بار با آن مواجه هستند، افزود: جلسات متعددی برای افزایش قیمت خدمات کامیون‌های باربری برگزار کرده ایم اما آنچه مسلم است این است که نرخ حمل و نقل بار بر اساس قانون، توافقی است اما مشکل اینجاست که این توافق معمولا انجام نمی شود مگر اینکه با نظارت دولت باشد.
 
برازنده مقدم ادامه داد: هر سال از سوی دولت به شرکت‌های حمل و نقل اعلام می شود که افزایش قیمتی بر اساس توافق داشته باشند و قیمتی پیشنهاد دهند که تورم‌زا و غیرمتعارف نباشد.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد افزود: امسال نیز به یک عدد قطعی رسیدیم و با هماهنگی استانداری، تعزیرات حکومتی و مراجع ذی‌صلاح، افزایش قیمت‌ها انجام و از اول خرداد اعلام شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست‌های رانندگان و انجمن رانندگان بیان کرد: حمایت‌های دولت همواره وجود دارد اما این حمایت‌ها زمانی اعمال می شود که قانون رعایت شود و قانون نیز برای حمل بار قوانینی همچون وجود بارنامه، حمل بار بر اساس تناژ تعریف شده و … را مدنظر دارد.
 
برازنده مقدم با اشاره به اینکه اجرای تعرفه جدید اصلی ترین خواسته رانندگان است، افزود: برقراری تعرفه خواسته دولت نیز به شمار می رود و ما آمادگی داریم در تعیین تعرفه ها و توافق در مورد آنها همکاری کنیم و با ابلاغ آن به شرکت ها، شاهد اجرای آن باشیم.
 
وی با اشاره به مشکلاتی در زمینه اجرای تعرفه های جدید و صدور بارنامه وجود دارد، بیان کرد: نبود باسکول در معادن مشکل ساز است و ما در این زمینه گلایه خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اعلام کرده‌ایم زیرا باسکول از حداقل هایی است که یک معدن باید داشته باشد.
 
برازنده مقدم تصریح کرد: وقتی موافقت اصولی به معدن داده می شود، باید باسکول نیز در معدن نصب شود تا رانندگان بتوانند بار را با بارنامه حمل و نقل کنند.
 
وی به تشریح برخی کمبودها در حوزه حمل و نقل بار پرداخت و اظهار داشت: در برخی امور باید خود شرکت‌های حمل و نقل متولی شوند و با تشکیل تعاونی، در راستای تامین نیازها حرکت کنند.
 
برازنده مقدم در مورد حمل بار بیش از تناژ مجاز بیان کرد: این اقدام سبب شده تا عمر آسفالت‌ها در برخی مناطق استان یزد به شدت کاهش پیدا کند به نحوی که عمر پنج تا ۱۰ ساله آسفالت، با حمل بار اضافه به سه سال کاهش می یابد.
 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در مورد یکی از اعتراض‌های رانندگان در زمینه بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: تامین اجتماعی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که رانندگانی که از سال ۸۸ به بعد وارد مجموعه رانندگان شدند، باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را خودشان پرداخت کنند که این موضوع اعتراض‌های بسیاری را به دنبال داشت.
 
برازنده مقدم تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح ملی به محض شنیدن این خبر، با پیگیری‌های انجام شده این موضوع را منتفی کرد و همچون گذشته ۵۰ درصد یارانه بیمه رانندگان توسط دولت پرداخت می شود.
 
وی در مورد صدور کارت هوشمند نیز بیان کرد: برای این موضوع یک چارچوب تعریف شده که بر اساس آن هر خودرو باید در ماه ۱۸ بارنامه و طی مسافت ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد که این چارچوب بر اساس سن خودرو تعریف شده اما در صورتی که دلایل منطقی و مستند وجود داشته باشد، برخی موارد قابل چشم‌پوشی است.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..