فرماندار اردکان:

سیاست دائمی دولت حمایت از کارآفرینان و اشتغال‌زایی است

فرماندار شهرستان اردکان با بیان این‌ که سیاست دائمی دولت تدبیر و امید حمایت از کارآفرینان و اشتغال‌زایی است، بر لزوم توجه به مؤلفه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«هادی مقیمی» در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اردکان ادامه داد: برخی واحدهای تولید محصولات کنجدی برای کاهش تبعات آلایندگی به داخل شهرک صنعتی منتقل شده‌اند اما متأسفانه به دلیل «ضعف قانون» هم‌اکنون با مشکلاتی نظیر «مالیات بر ارزش افزودهن مواجه‌اند که باید با استفاده از ظرفیت نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی طرحی برای رفع مشکل یادشده از تصویب مجلس بگذرد. 

 
وی با طرح برخی مشکلات پیش‌روی واحدهای صنعتی، گفت: عدم راه‌اندازی سیستم دفع و تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی اردکان یکی از مسائلی است که برخی واحدهای تولید «محصولات کنجدی» را با مشکل مواجه ساخته است. 
 
مقیمی همچنین به آلودگی صوتی و هوای ناشی از فعالیت چند واحد تولید کاشی و لعاب در شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: این مسئله مردم روستای «ترک‌آباد» را با مشکل مواجه کرده است. 
 
«سیدمسعود عظیمی» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در ادامه پس از استماع سخنان نمایندگان و مدیران کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی اردکان، گفت: شهرک صنعتی اردکان که در سال ۸۹ پس از سال‌ها با تعامل مسئولان راه‌اندازی شده؛ توانسته موفقیت‌های بزرگی همچون راه‌اندازی خوشه محصولات کنجدی و مطرح‌شدن برند این محصولات در کشور را به‌دست آورد. 
 
وی در خصوص مباحث مطرح‌ شده درباره آلودگی صوتی برخی صنایع مستقر در شهرک صنعتی اردکان، افزود: شاخص آلودگی ۷۰ dB است و برای مقادیر بیش از آن باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.علاوه بر آن در واحدهایی که تولید برق دارند؛ با «ایزوله‌کردن سالن‌های تولید» می‌توان نارضایتی مردمی ناشی از فعالیت این واحدها را برطرف کرد.
 
عظیمی با بیان این خبر که مطالعات لازم برای ایجاد شبکه فاضلاب شهرک صنعتی اردکان انجام شده است،  اضافه کرد: حتی در صورت راه‌اندازی این شبکه، امکان استفاده واحدهای کنجدی درحال حاضر وجود ندارد چرا که فاضلاب تحویلی به این شبکه باید دارای مؤلفه‌های مشخصی از لحاظ pH و غیره باشد که در واحدهای کنجدی این امکان وجود ندارد. 
 
وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی دارد برای رفع این مشکل، زمین مورد نیاز را برای ایجاد واحدهای پیش‌ تصفیه در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد. 
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ابراز امیدواری کرد: واحدهای کنجدی به سمت روش‌های فن‌آورانه‌ای پیش بروند که در آن فاضلابی با pH استاندارد تولید شده و همچنین آب مصرفی برای پوست‌کندن کنجد تا حد زیادی کاهش یابد. 
 
گفتنی است، در این جلسه‌ که به ریاست فرماندار اردکان و با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مدیران و کارآفرینان برگزار شد، مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اردکان بررسی و برای رفع آن‌ها تصمیم‌گیری شد. 
 
در این نشست مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند و برای رفع آن‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..