در ستاد اقتصاد مقاومتی یزد مطرح شد؛

طراحی و ساخت قطار مغناطیسی با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر

سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد به ریاست استاندار و دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمجتبی حسینی پور» رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در پایان نشست در جمع خبرنگاران به طرح‌های ارائه شده در جلسه پرداخت و گفت: ستاد در جلسه امروز خود به بررسی طرح‌های دانش بنیان در حوزه های تصفیه آب، تامین برق و حمل و نقل در قالب مرکز فناوری‌های پیشرفته پرداخت و مقرر شد در کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط و همچنین بخش خصوصی موارد به صورت تخصصی‌تر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا امکان سنجی و اولویت این پروژه‌ها برای اقدامات بعدی بررسی شود. 

 
«احمد عبادی» دارای مدرک دکتری برق و الکترونیک از کانادا در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تبیین طرح‌های دانش‌بنیان حوزه‌های آب، برق و حمل و نقل ریلی پرداخت.
 
وی در توضیحات خود پیرامون طرح قطار پرسرعت مغناطیسی با بیان پیش نیازهای استقرار این فناوری در استان یزد گفت: فاز اول این طرح به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین این اعتبار و همچنین امکانات مورد نیاز، می توان طراحی و ساخت قطار مغناطیسی با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت را در برای نخستین بار در کشور کلید زد.
 
عبادی گفت: این فاز به ۳ سال زمان نیاز دارد و در صورت اجرایی شدن می‌تواند جایگزین مناسبی برای خط ۵ متروی تهران یا قطار تهران – مشهد باشد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..