مشارکت مردم پویایی کسب و کار روستایی را به دنبال دارد

"محمد یارمند" در همایش آموزشی نخبگان کسب و کار که به همّت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد برگزار شد، گفت: مشارکت حداکثری مردم پویایی و فعال تر شدن محیط کسب و کار روستایی را به دنبال دارد.

به گزارش یزدی نیوزهمایش آموزشی "طرحی برای کسب و کار" با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، "محمد یارمند" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و شرکت بیش از ۶۰۰ نفر از جمله فرمانداران ، بخشداران، دهیاران، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، فعالان اقتصادی و نخبگان کسب و کار در سالن شهدای امدادگر هلال‌احمر برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این همایش گفت: حضور چشمگیر شما عزیزان به عنوان نمونه کاملی از یک جامعه نشان از علاقه و اشتیاق مردم به ایجاد کسب و کار روستایی دارد.
یارمند ادامه داد: این وظیفه ما را دوچندان می‌ کند زیرا افزایش انگیزه و ایجاد حُسن اعتماد در بین مردم منجر به مشارکت حداکثری آنها شده و پویایی و فعال‌تر شدن محیط کسب و کار روستایی رابه دنبال دارد.
وی با بیان اینکه تغییرات می‌تواند توانایی‌های بالقوه را به فعلیت برساند، افزود: لازمه بهبود کیفیت زندگی ایجاد تغییراتی در سه مقوله اقتصادی، اجتماعی و محیطی است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال روستایی و عشایری پرداخت و یکی از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در راستای تسهیل‌گری اشتغال پایدار روستایی را  اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور در جهت توانمندسازی روستائیان و عشایر کشور عنوان نمود.
یارمند خاطرنشان کرد: صدور مجوز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در ۱۵ روز و آموزش صد هزار نفر تسهیل‌گر برای روستائیان و عشایر که متولی پیگیری تحقق آن دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور می‌باشد از دیگر الزامات قانونی این ماده است.
گفتنی است در این همایش آموزشی که به همّت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و همکاری انجمن تمدن پویا برگزار شد، "بهروز فروتن" موسس صنایع غذایی بهروز و "محمدمهدی فنایی" موسس کارخانجات الکتروکویر یزد به عنوان کارآفرینان موفق کشور تجربیات و دانش خود را به علاقه مندان و نخبگان کسب و کار انتقال دادند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..