برای اولین بار در کشور؛

امکان تامین پهنای باند ۱۰۰ گیگ برای مشترکان یزدی فراهم شد

تجهیزات جدید سیستم‌های انتقا ل( POTN ) در مخابرات یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا براساس آن مخابرات منطقه یزد اولین استانی باشد که امکان تامین پهنای باند 100 گیگ برای مشترکینش را فراهم کرده باشد.

به گزارش یزدی نیوز تجهیزات جدید سیستم‌های انتقال( POTN ) شهر یزد با حضور «مهدی مقوم» مدیر مخابرات منطقه یزد و جمعی از مسئولان مخابرات و نمایندگان شرکت نوکیا(دفتر ایران) راه‌اندازی شد. 

 
امکان افزایش ۱۰ برابری ظرفیت پهنای باند استان یزد با بهره‌برداری از تجهیزات جدید سیستم‌های انتقال ( POTN ) تا ۱۰ برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت. 
 
«مهدی مقوم» مدیر مخابرات منطقه یزد در جریان بهره‌برداری از این طرح، گزارشی از اجرای آن در استان ارائه کرد و گفت: این طرح ه شامل۱۱۱ ایستگاه در استان و در ۱۳۸ مسیر است که از ابتدای بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شده است . 
 
وی افزود: در فاز یک این طرح،  مراحل نصب، راه اندازی و آزمایش و تحویل ۳۸ ایستگاه در سطح شهرستان یزد انجام شده و بستر انتقال بسیار خوبی برای توسعه شبکه‌های ارتباطی از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا در شهر یزد فراهم شده است. 
 
مقوم در این مراسم از پیشرفت طرح ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم تجهیزات یدکی مورد نیاز طرح نیز در سریع‌ترین زمان ممکن تامین شود. 
 
یادآور می‌شود؛ روز گذشته آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار جمعی از مدیران مخابرات یزد که به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات برگزار شد، ضمن تبریک هفته ارتباطات و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، خدمت به بندگان خدا را یکی از با ارزشترین کارها دانست و افزود :خوشبختانه مخابرات استان یزد یکی از دستگاه‌های خوب و زبانزد استان در ارائه خدمت به مردم استان است. 
 
وی همچنین بر لزوم نوآوری در علم و فناوری تاکید کرد و از مجموعه کارکنان مخابرات خواست که بر پایه تفکر و تلاش پله‌های رشد روز افزون میهن اسلامی را فراهم آورند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..