معاون استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و معتمدین اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر تقویت رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت نخبگان و معتمدین اجتماعی را برای مبارزه با موادمخدر فعال سازند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» با بیان این‌که برگزاری برخی همایش و برنامه‌ها  نتیجه مورد نظر را محقق نمی سازد و جلسات و همایش های موضوعی تنها یک ابراز برای اثرگذاری هر چه بیشتر هستند، اظهار کرد: راهکارهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید در میدان عمل و بطن جامعه اجرایی شود .

 
وی افزود: تاثیر اجرای طرح و برنامه‌ها را زمانی شاهد خواهیم بود که مخاطبان خاص خود را در جامعه پیدا کرده و بر اساس نیازهای موجود بتوانیم رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را به اجرا برسانیم .
 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد،‌گفت: فلسفه وجودی سازمان‌های مردم نهاد این است که در میدان عمل و بر اساس فراهم ساختن زمینه های ارتباط نزدیک با مردم به فعالیت بپردازند و با ایجاد  ارتباط موثر و هم افزایی؛ ظرفیت های نخبگان،معتمدین و علاقه مندان به فعالیت اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را فعال سازند .
 
طالبی تصریح کرد: باید سیاست و برنامه ها به سمتی سوق داده شود تا تشکل های مردم نهاد  بر مبنای ارتباطی منسجم و ارگانیک به صورت محوری و با کمترین مداخله دستگاه های دولتی به فعالیت بپردازند و به صورت مطالبه گر و پیشرو حرکت کنند .
 
وی با تاکید بر حمایت و تسهیل گری دستگاه‌های اجرایی از تشکل های مردم نهاد،‌ادامه داد: ضروریست در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد طرح ها و برنامه های استانی و کاربردی تدوین و برای جذب اعتبارات در این زمینه نیز تلاش شود .
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیان و اشتراک تجربه‌های مختلف سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر از اهمیت بالایی در کیفی نگری و تقویت زمینه‌های مختلف برخوردار است و در این موضوع نیز جلسات و نشست های هم اندیشی باید امتداد یابد .
 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: امروز در شرایطی هستیم که برای مقابله با  آسیب‌ها و مبارزه با مواد مخدر نیازمند تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌باشیم  و بار این مسئله  نیز بر دوش سازمان های مردم نهاد است .
 
گفتنی است؛ در این جلسه گزارشی از عملکرد موسسه بصیرت زندگی جاوید در خصوص اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه و  پیرامون اولویت‌های دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تبادل نظر و هم اندیشی به عمل آمد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..