بررسی طرح های دانش بنیان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان

در نشستی ، طرح های دانش بنیان در حوزه های تصفیه آب، تامین برق و حمل و نقل در قالب مرکز فناوری های پیشرفته بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : در سومین نشست  ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، طرح های دانش بنیان در حوزه های تصفیه آب، تامین برق و حمل و نقل در قالب مرکز فناوری های پیشرفته بررسی شد.

حسینی پور افزود:در این نشست مقرر شد در کمیته ای با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه و بخش خصوصی موارد به صورت تخصصی تر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا امکان سنجی و اولویت این طرح  ها برای اقدامات بعدی بررسی شود.
زمانی قمی استاندار یزد دراین نشست بااشاره به اهمیت توجه دانش بومی برحمایت از طرح های دانش بنیان موثر دراستان تاکید کرد.
در این نشست همچنین احمد عبادی دارای مدرک دکتری برق و الکترونیک از کانادا، به تبیین طرح های دانش بنیان حوزه های آب، برق و حمل و نقل ریلی پرداخت.
عبادی در توضیحات خود پیرامون طرح قطار پرسرعت مغناطیسی با بیان پیش نیازهای استقرار این فناوری در استان گفت : فاز اول این طرح به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گفته وی در صورت تامین این اعتبار و همچنین امکانات مورد نیاز، می توان طراحی و ساخت قطار مغناطیسی با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت را در برای نخستین بار در کشور کلید زد.
عبادی گفت: این فاز به ۳ سال زمان نیاز دارد و در صورت اجرایی شدن می تواند جایگزین مناسبی برای خط ۵ متروی تهران یا قطار تهران مشهد باشد.
سومین نشست  ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد امروز برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..