خاطرات فتح خرمشهر در یزد تهیه و چاپ می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه خاطرات روز فتح خرمشهر در یزد تهیه و چاپ می‌شود گفت: نمایشگاه مقاومت در روز سوم خرداد ماه در استان یزد دایر می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز احمد ابراهیمی در نشست هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد در یزد با گرامیداشت این روز با اشاره به اینکه فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات "الی بیت ‌المقدس " در دفاع مقدس بود اظهار داشت: آزادی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال، نهایتاً با عملیات شجاعانه در روز سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ آزاد شد و حرکتی تاریخی در آن زمان به دست رزمندگان به ثبت رسید.

 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر استکبار جهانی را حیرت ‌زده کرد گفت: این روز تاریخی به‌ حق نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان ایران اسلامی در برابر استکبار نام گرفت.
 
وی با تأکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سوم خرداد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس دارد افزود: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسمات باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد و نباید نسبت به این برنامه‌ها کوتاهی شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز سوم خرداد ماه در استان یزد است گفت: دیدار با رزمندگان سرفراز فتح خرمشهر و تجلیل از خانواده شهدا، تهیه و چاپ خاطرات فتح خرمشهر، حضور در نمازهای جمعه مناطق و برگزاری نمایشگاه مقاومت از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز در استان یزد در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پایان اذعان داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی در خور و شأن این روز برگزار شده که امیدواریم امسال نیز بتوانیم به نحوی شایسته این روز را که در تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی مقاومت به ثبت رسیده، پاس بداریم و در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و استان یزد گام برداریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..