معاون فرماندار خبر داد؛

تدوین سند توسعه روستایی در شهرستان اردکان

معاون فرماندار ارکان با اشاره به ضرورت جهت‌گیری‌های کلان اشتغال‌زایی در روستاهای هدف گردشگری، گفت: سند توسعه روستایی شهرستان اردکان با رویکرد توانمند سازی جوامع روستایی در دستور کار فرمانداری قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«مصطفی پوردهقان» در نشست تدوین و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی اردکان با بیان این‌که برخی از روستاهای اردکان در برنامه ششم توسعه بعنوان روستای هدف برگزیده ‌شدند،‌ اظهار کرد: ایجاد کسب‌ و کار پایدار، جهت‌گیری‌های کلان اشتغال‌زایی و دستیابی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های روستایی از جمله اقدامات در دستور کار در این  مناطق است.

 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی و ابلاغ تسهیلات خوب و کم‌بهره به این مناطق افزود: در حوزه گردشگری در روستاها ظرفیت و پتانسیل خوبی وجود دارد اما از آن‌ها به‌درستی استفاده ‌نشده که باید موضوع گردشگری روستایی فرهنگ‌سازی و کار مطالعاتی و علمی مناسبی در این راستا انجام شود .
 
معاون فرماندار اردکان گفت: این شهرستان دارای جمعیتی بالغ‌بر ۹۸ هزار نفر است که با وسعت ۲۴ هزار کیلومترمربعی حدود ۳۳ درصد از وسعت استان یزد را به خود اختصاص داده است .
 
پوردهقان در ادامه با بیان این‌که اولین مزیت شهرستان اردکان داشتن نیروی انسانی خلاق و نخبه است که چندین سال در کنکور سراسری رتبه‌های ممتازی را کسب کرده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های معدنی این شهرستان یکی دیگر از این مزیت‌هاست و بر اساس این دو مزیت T سند چشم‌انداز شهرستان تدوین‌شده است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های معدنی موجود در شهرستان زنجیره فولاد شکل‌گرفته و حلقه نهایی این زنجیره که شامل نورد فولاد است طی شش ماه آینده افتتاح‌شده و این زنجیره تکمیل خواهد شد .
 
وی با بیان این‌که ما در شهرستان دغدغه بیکاری نداریم و نرخ بیکاری در بین مردان حدود سه و نیم درصد است اظهار کرد: دغدغه ما بیکاری بانوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است .
 
معاون فرماندار گفت: ما به نسبت سایر شهرستان‌ها و بعضی از استان‌ها دغدغه اشتغال نداریم اما ازلحاظ کیفیت به واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی متصل هستیم و این موضوع، خلاقیت و تفکر افراد و کارآفرینی را از بین برده است که به‌عنوان نقطه‌ضعف درزمینه اشتغال محسوب می‌شود .
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..