رییس کمیته امداد بافق خبر داد؛

جمع‌آوری ۵۳۰ میلیون تومان زکات در بافق

رییس کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) بافق با بیان این‌که این شهرستان رتبه نخس استان در اجرای طرح مفتاح الجنه کمیته امداد را به خود اختصاص داده است، گفت:‌ در سال گذشته مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان زکات در شهرستان بافق جمع‌آوری شده که کل این مبلغ در راستای تأمین مسکن، جهیزیه، مواد غذایی و درمان افراد نیازمند...

به گزارش یزدی نیوز«سیدرضا هاشم‌پور» در نخستین نشست شورای زکات بافق در سال جاری با حضور امام جمعه و فرماندار بافق و جمعی از مسوولان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اختصاص رتبه‌های برتر استانی در بخش‌های پرداخت زکات و طرح مفتاح الجنه به این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان بافق فقط خرما زکات واجب دارد و در حال حاضر ۲۳۰ نهال خرما موجود است که محصول آن فقط برای پرداخت زکات شهرستان اختصاص داده شده است .

 
وی افزود: در سال گذشته مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است و در زمینه های مسکن، جهیزیه، مواد غذایی و درمان افراد نیازمند هزینه شد .
 
رییس کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) بافق در ادامه گفت: در طرح مفتاح الجنه که مربوط به بازدید مسئولان از نیازمندان و خانواده‌های مددجو است اکثر مسئولان شهرستان شرکت کرده و با اختلاف بالایی بافق در صدر این نمودار قرار گرفت .
 
هاشم پور با بیان این‌که در کل استان ۱۲شهرستان در این طرح شرکت کردند‌، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار بازدید صورت گرفت که از این تعداد ۳۲۳ بازدید از سوی بافق صورت گرفته و در این طرح مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان جمع آوری شده که از این مقدار مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان مربوط به طرح مفتاح الجنان بافق بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال زکات واجب، مستحب و فطریه جمع‌آوری شد که این مبالغ در زمینه امورمعیشتی،درمان،جهیزیه ومسکن وبخشی هم درقالب طرح های عمرانی اعم از ساخت ،تعمیر، تجهیز مساجد وحسینیه‌ها واماکن مذهبی بوده است .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..