مدیرکل مدیریت بحران استان یزد :

۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ آموزش مدیریت بحران می بینند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست رابطین آموزشی دستگاه های استان، از برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران برای 200 هزار نفر از شهروندان استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزهادی هادی نسب در این نشست که  در سالن اداره کل مدیریت بحران برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در کاهش تلفات و خسارات ناشی از بحران های طبیعی اظهار داشت: بی شک با آموزش یکایک مردم شاهد کاهش آمار خسارات و تلفات انسانی در مقابله با حوادث و رخدادها خواهیم بود. 

وی افزود: استان یزد اولین استانی است که سند آموزش مدیریت بحران را تدوین نموده و تا کنون در سطح کشور در این زمینه پیشتاز است و بر طبق سند سالانه برای ۲۰۰ هزار نفر در سطح استان برنامه آموزشی برگزار می شود. 
هادی نسب به نگاه ویژه سازمان مدیریت بحران کشور به مباحث آموزش استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در ارزشیابی صورت گرفته در سال گذشته این اداره کل توانست رتبه برتر در حوزه آموزش را کسب نماید که این موضوع نشان از همت و تلاش شما رابطین آموزش دارد. 
وی بر برگزاری مانورها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه بتوان آموزش ها را کاربردی نمود، می بایست  در برگزاری مانور ها نیز فعال بود. 
مدیرکل مدیریت بحران استان با تاکید بر کیفیت برگزاری دوره های آموزشی ،اظهار داشت: هدف اصلی از آموزش ، کسب آمادگی مردم در مواجهه با بحران است و اینکه بتوانند تصمیم درست را در لحظه حساس بگیرند. 
وی بر برگزاری این دوره ها برای کارشناسان آموزش به عنوان متولیان این بحث نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در نظر داریم تا دوره ویژه ای را مختص کارشناسان آموزش مدیریت بحران برگزار نماییم. 
هادی نسب همچنین به برگزاری دوره آموزشی غدیر در سال گذشته اشاره کردو افزود: در مرداد ماه سال پیش قریب به ۳۰۰ نفر از مدیران شهرستانی به مدت سه شبانه روز مباحث مرتبط با مدیریت بحران را در شهرستان بافق فرا گرفتند که با استقبال خوبی روبرو شد. 
دوره های آموزشی مدیریت بحران با همکاری آتش نشانی ، هلال احمر، اورژانس ، بسیج ،ادرات، سازمان ها و نهادهای اداری و خصوصی در سطح استان و در دو بخش کارمندی و عمومی برگزار می شود و مردم با شرکت در این دوره ها با راه کارهای مقابله با حوادث آشنا شده و آموزش های لازم در این زمینه را کسب می کنند.
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..