فرماندار یزد:

تجلیل از مقام معلم نباید به یک هفته و زمان خاص محدود شود

فرماندار یزد با تأکید بر ضرورت تکریم و تجلیل از مقام معلم گفت: تجلیل از مقام شامخ معلم نباید به یک هفته و زمان خاص محدود شود.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری  در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سالجاری ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای «عبدالحمید صابری» در سمت مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک اظهار داشت: امیدواریم با انتصاب «زهره امیرچقماقی» به عنوان مدیرجدید آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با برنامه ریزی بهتر و با همفکری و همراهی اعضای شورا بتوانیم سیاست های نظام تعلیم و تربیت را در راستای اعتلای آن به کار گیریم.

 
فرماندار یزد همچنین از تلاشهای پرسنل آموزش و پرورش نواحی یک، دو و منطقه زارچ در موضوع اسکان مسافران نوروزی نیز تقدیر نمود و افزود: نقاط قوت و ضعف این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد تا در سالهای آینده ضمن تقویت ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، کاستی ها و کمبودها نیز برطرف شود.
 
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: خوشبختانه با هماهنگی های بعمل آمده و برنامه ریزی انجام شده برنامه های هفته معلم سال ۹۷ از ویژگی های خاصی برخوردار خواهد بود.
 
وی توجه به مشارکت همگانی و حضور همه آحاد مردم در تجلیل از مقام معلم را به عنوان مهمترین ویژگی برنامه های این هفته در شهرستان یزد دانست و تصریح کرد: طی جلساتی که تاکنون تشکیل شده بر این امر تأکید شده چرا که به این امر اعتقاد داریم که همه مردم باید به نحوی از معلمین خود تقدیر کنند.
 
سالاری با بیان اینکه تجلیل از مقام معلم نباید صرفا به یک هفته و یا زمان خاصی محدود شود خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سپاس از معلم در طول سال در جامعه نهادینه شود.
 
فرماندار یزد با اعلام اینکه برنامه های هفته مقام معلم با همراهی فرمانداری، صدا و سیمای مرکز یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهرداری ها و دهیاری های شهرستان برگزار می شود اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری جشن در مدارس مناطق حاشیه ای، فضای سبز و توجه به ظرفیت های تبلیغی در سطح شهر، حضور روسای ادارات در مدارس و تقدیر از معلمین، دیدار با فرهنگیان پیشکسوت از مهمترین برنامه های این هفته در سطح شهرستان می باشد.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع کمبود آب در استان و شهرستان یزد گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سالجاری کشور با بحران بی آبی روبرو است که باید هم مردم و مسئولین  به آن توجه داشته باشند.
 
فرماندار یزد افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعی که با تعدادی زیادی از دانش آموزان ارتباط دارد می تواند در مدیریت بهینه مصرف آب توسط شهروندان تأثیرگذار باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..