برگزاری جشن روز جهانی فولکس واگن به میزبانی موزه خودروهای کلاسیک یزد؛ مردم ارزش خودروهای نوستالژیک را درک کنند

مسئول کمیته کلاسیک هیات اتومبیل‌رانی استان یزد با اشاره به ابعاد هنری، نوستالژیک، اقتصادی و گردشگری خودروهای کلاسیک، گفت: مردم باید این ارزش‌ها را ببینند و درک کنند تا از اموال باارزشی مانند خودروهای کلاسیک بیشتر از گذشته نگهداری کنند .

به گزارش یزدی نیوز«علی اصغر مربی» در حاشیه‌ی جشنی که همزمان با روز جهانی «فولکس واگن» در اولین موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز کشور در استان یزد برگزار شد، در همین رابطه اظهار کرد: ۲۱ اردیبهشت مصادف با معرفی مدل قورباغه‌ای شرکت فولکس واگن به نام «ویتن» در دنیاست که به لحاظ اهمیت این روز این  روز را روز جهانی «فولکس واگن» نامگذاری کرده‌اند و لذا همزمان با این روز در استان یزد نیز صاحبان این خودروی باارزش و نوستالژیک در مراسمی که در محل موزه خودروهای کلاسیک یزد برای اولین بار برگزار شد، گردهم آمدند.

 
وی در رابطه با اهمیت برگزاری این مراسم نمادین، بیان کرد: فولکس واگن در سال‌های دور خودروی محبوبی در دنیا به ویژه ایران بود و چنین برنامه‌هایی، علاوه بر تاثیر آن بر زنده کردن خاطرات مردم، می‌تواند در جذب گردشگر به این شهر جهانی موثر باشد . 
 
این مسئول ادامه داد: این خودرو علاوه بر جنبه نوستالژیک و جذب گردشگر، جنبه اقتصادی نیز دارد و علاقمندان با خرید و فروش این خودرو و نوسانات قیمت آن از جنبه‌ی اقتصادی این موضوع می‌توانند بهره‌مند شوند چرا که فولکس واگن، خودرویی با ارزش مادی مناسبی است . 
 
وی با اشاره به این که در استان یزد ۱۲ خودروی فولکس واگن موجود است، گفت: این تعداد خودرو از میان ۳۰ خودروی موجود در داخل استان، همچنان  توانایی حرکت دارند و بقیه به گونه غیرفعال هستند. البته این آمار نیز دقیق نیست چرا که برخی در خانه‌هایشان از خودروهای قدیمی خود نگهداری می‌کنند که قابلیت حرکت نیز ندارند . 
 
مربی افزود: اگر همایش‌ها و حرکت‌های نمادینی چون این مراسم افزایش یابد قطعاً افراد به تعمیر و قابل حرکت کردن خودروهای قدیمی و کلاسیک خود روی خواهند آورد و از آن ها در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند . 
 
وی در مورد نحوه برگزاری این چنین روزهای جهانی نیز یادآور شد: هر چند کیفیت مراسم برحسب توانایی همکاران قابل ستایش است، اما یزد نسبت به سایر کلان‌شهرهایی چون تهران، اصفهان و شیراز، ضعیف عمل کرده است چرا که علاوه بر خارج شدن این خودروها از یزد طی ۲۰ سال گذشته تاکنون، هنوز افراد به ارزش واقعی این خودروها پی نبرده‌اند . 
 
این مسئول با اشاره به ابعاد هنری، نوستالژیک، اقتصادی و گردشگری خودروهای کلاسیک، افزود: مردم باید این ارزش‌ها را ببینند و درک کنند تا از اموال باارزشی مانند خودروهای کلاسیک خود بیشتر از گذشته نگهداری کنند . 
 
«محمدعلی اردانی» مدیر موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز استان یزد نیز در همین رابطه به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: یکی از بهانه‌های برگزاری جشن روز جهانی فولکس واگن دور هم آمدن و شاد شدن مردم است . 
 
وی ادامه داد: دارندگان خودروهای فولکس واگن در این برنامه میزبان رقبای خود یعنی سیتروهن و دیگر خودروها بودند و در این دورهمی تمام این خودروها در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
این مسئول در مورد تاثیر برگزاری برنامه‌های نمادینی اینچنینی نیز بیان کرد: موزه‌ها یکی از شاخص‌های جذب گردشگر در هر استانی هستند و برنامه‌های جنبی موزه‌ها می‌تواند گردشگران و بازدیدکنندگان را جذب و تشویق کند و به عبارتی چنین برنامه‌هایی به صورت غیرمستقیم باعث تبلیغ موزه‌ها می‌شود.
 
وی ادامه داد: خودروهای کلاسیک برای مردم بیانگر روزها و ایام گذشته هستند و جذابیت خاصی برایشان دارند . 
 
این مسئول در مورد استقبال از این موزه و برنامه‌های جنبی آن، عنوان کرد: خوشبختانه استقبال از اولین موزه خودروهای کلاسیک کشور و استان با استقبال خوبی روبرو شده به طوری که ۲۸ اردیبهشت سال جاری نیز بنا بر وعده مسئولان مربوطه، این موزه عنوان موزه برتر کشور در سال جاری را از آن خود خواهد کرد.
 
اردانی در پایان خاطرنشان کرد: این موزه با ۳۰ دستگاه خودروی کلاسیک، دست‌ساز و موتورسیکلت‌های کلاسیک، قابلیت اضافه کردن و افزایش خودروهای خود را دارد . 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..