همکاری بانک ها راهگشا است ؛

حمایت از شرکت های دانش بنیان با تسهیلات بانکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: شرکت های دانش بنیان که ظرفیت ایجاد فرصت‌ های شغلی پایدار و فراگیر داشته باشند با اعطای تسهیلات بانکی حمایت می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزآقای محمدحسین ریاحی با تاکید بر اهمیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی ها گفت: تسهیلات به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی با اولویت رسته‌های اقتصادی پراشتغال صنعت، کشاورزی و خدمات پرداخت خواهد شد.

 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد حمایت از ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و نیز شرکت های دانش بنیان ها را در اولویت‌  دانست و افزود: اعتباری که برای تسهیلات اشتغالزایی یزد در نظر گرفته شده ، مطلوب بود و این استان جایگاه خوبی در این خصوص دارد.
 
وی با بیان اینکه پارسال در این استان پس از ابلاغ اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر ۱۳۶ طرح با اشتغال هزار و ۹۰۴ نفر تصویب شد، گفت: متاسفانه روند پرداخت تسهیلات بانک ها بسیار کند بود و کمتر از ۱۰ طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند.
 
آقای ریاحی افزود در سامانه کارا که برای ثبت طرح ها و روند دریافت تسهیلات طراحی شد تنها شش طرح به ثبت رسید که به دلیل روند کند پرداخت تسهیلات آنگونه که باید در اجرای این طرح ها موفقیت حاصل نشده است.
 
وی تاکید کرد بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات اجرای طرح ها را سرعت بدهند. 
 
آقای ریاحی گفت: ۳۴ طرح با اشتغالزایی ۸۵۴ نفر امسال در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است که برای تحقق این مصوبات و ایجاد اشتغال نیاز به همراهی بانک ها داریم.
 
وی افزود: با اجرای این طرح ها تعداد ۲ هزار و ۷۵۸ نفر از بیکاران استان کم می شود که عملکرد بسیار خوبی در بخش تسهیلات روستایی و عشایری خواهد داشت.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..