همایش سراسری انجمن معتادان گمنام در یزد

معرفی بیشتر و بهتر این انجمن به جامعه و در دسترس قراردادن پیام رهایی از اعتیاد به همدردان از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام شد .

به گزارش یزدی نیوزمسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام (NA) در استان یزد گفت : این همایش با هدف اتحاد، انسجام و خوشنامی انجمن ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در ورزشگاه شش هزار نفری شاهدیه یزد برگزار می‌شود.

 عبدی زاده  با  اشاره به  این که حضور در این همایش برای عموم مردم آزاد است، در مورد فعالیت‌های این انجمن گفت: انجمن معتادان گمنام (NA) ، یک انجمن غیرانتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگیشان بوده است و اکنون که در حال بهبودی هستند، به طور مرتب گرد هم می‌آیند تا به کمک همدیگر پاکی خود را حفظ کنند.
وی با  اشاره به این که این برنامه، یک برنامه پرهیز کامل از هر گونه ماده مخدر حتی الکل است، افزود: انجمن معتادان گمنام یک انجمن جهانی است و در ایران از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را با چند معتاد در حال بهبودی آغاز کرد و هم‌اکنون با پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از هیات وزیران به شماره ثبت ۲۱۰۶۵ در سطح ملی در حال فعالیت است.
عبدی زاده تنها هدف انجمن را رساندن این پیام به جامعه دانست که هر معتاد یا هر کسی که فکر می‌کند با مصرف مواد مخدر مشکل دارد می‌تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه‌ای برای زندگی پیدا کند . 
.وی گفت : هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام، دوازده قدم بهبودی است که مجموعه‌ای از رهنمودهایی است که بهبودی را ممکن می‌سازد و با بکارگیری این رهنمودها و تماس نزدیک و دائم با اعضای دیگر، معتادان می‌آموزند که چگونه از مصرف مواد خودداری کنند و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگی بدون مواد مخدر لذت ببرند . 
مسئول روابط عمومی و اطلاعرسانی انجمن معتادان گمنام استان در ادامه اعلام کرد: بنا بر آخرین آمار تقریبی، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد شش هزار و ۵۰۶ نفر هستند که تعداد ۲۲۶ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
عبدی زاده  با اشاره به عضویت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سراسر ایران در این انجمن، در مورد محل برگزاری جلسات بهبودی و راه‌های دسترسی به آن نیز تصریح کرد: جلسات بهبودی معمولاً در اماکن عمومی و به طور مستمر در زمان و مکان معینی برگزار و توسط اعضای انجمن اداره‌ می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..