معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه:

هویت علما به تلاش آنها در مسیر تبلیغ دین خداست

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: سیره و منش آیت الله شیخ غلامرضا یزدی نشان داد که هویت علما به لباس آنها نیست بلکه به تلاش آنها در مسیر تبلیغ دین خدا است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) با اشاره به برخی ویژگی‌های اخلاقی حاج شیخ غلامرضا یزدی اظهار داشت: سخن گفتن درباره انسان‌هایی که تمام زندگی خود را در مسیر کسب رضایت خدا و خدمت به خلق خدا سپری کردند، بسیار دشوار است.

 
وی با تاکید بر اینکه شیخ غلامرضا یزدی شخصیت ارزشمندی است که باید تکریم و به مردم معرفی شود، افزود: اگر علما و روحانیون با الگو گرفتن از این عالم جلیل القدر، منش و سیره زندگی آن بزرگوار را پیاده کنند، هم به وظیفه تبلیغ دینی خود به درستی عمل کرده‌اند و هم گامی موثر در مسیر تکریم شیخ غلامرضا یزدی برداشته اند.
 
حسینی بوشهری از اخلاص و صداقت به عنوان دو عنصر مهم برای ماندگار شدن در قلوب مردم یاد کرد و افزود: حاج شیخ غلامرضا یزدی نیز با این دو ویژگی در بین مردم ماندگار شده و بعد از سال‌ها هنوز مردم از او به نیکی یاد می کنند.
 
امام جمعه موقت قم این کنگره ها را گامی در مسیر بزرگداشت علما دانست و بیان کرد: البته خداوند متعال خود این علما را بزرگ داشته و ما تنها باید دنباله رو آنها و عامل به سیره و منش آنها باشیم.
 
حسینی بوشهری با اشاره به برخی ویژگی های عالمان دینی عنوان کرد: خداترس بودن، هدایتگری جامعه، برخورداری از روح اخلاص، مسئولیت پذیری و برخورداری از زهد و آخرت گرایی از ویژگی‌های عالمان دین است.
 
وی با بیان اینکه این ویژگی ها در حاج شیخ غلامرضا نیز وجود داشت، تصریح کرد: این عالم جلیل القدر معتقد بود که هویت عالم به لباس او نیست بلکه به رسالت تبلیغ او برای دین خدا است.
 
حسینی بوشهری اظهار امیدواری کرد: این کنگره ها فرصت مناسبی برای بهره گرفتن از زندگی پربرکت عالمان دینی باشد و باید از این کنگره ها به عنوان یک فرصت برای آموزش اقشار مختلف به ویژه جوانان بهره گرفت.
 
وی تصریح کرد: به طور قطع حاج شیخ می تواند یک الگو تمام و کمال باشد زیرا مردمی که علاوه بر مسلمانان، زرتشتیان و کلیمیان نیز به دنبال جنازه او اشک ریختند، به طور قطع صاحب اخلاق، عرفان و زهد بالایی بوده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..