قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم؛

زنجیره دانشگاه تا تولید باید تقویت شود

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت زنجیره دانشگاه تا تولید تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی کشمیری در جلسه ای که با حضور قائم مقام وزیر علوم در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان پارک علم و فناوری یزد و شرکت های مستقر در پارک، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سه رویکرد جدید دارد که برنامه‌های این وزارتخانه با این سه رویکرد اجرا می شود.

 
مهدی کشمیری، اولین رویکرد این وزارتخانه را پررنگ کردن حوزه فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی نگاه‌های تک بعدی، وظایف و نگاه وزارت علوم را تنها معطوف و محدود به دانشگاه‌ها می داند.
 
وی تاکید کرد: باید زنجیره دانشگاه تا تولید را تقویت کنیم و برون داد آن را به جامعه نشان دهیم و در این راه مجموعه‌های موفقی مثل پارک علم و فناوری یزد می‌توانند الگویی برای معرفی باشند.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین رویکرد این وزارتخانه را گسترش فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به سمت کارآفرینی و تجاری سازی اعلام کرد و بیان داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صدد است تا هم از نظر الگو و هم از نظر استانداردهای لازم و هم از نظر پشتیبانی، از تجاری سازی دانشگاه ها حمایت کند.
 
کشمیری، رویکرد سوم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بحث توانمندسازی مدیرانِ حوزه فناوری عنوان کرد و گفت: استفاده از مجموعه های موفقی همچون پارک علم و فناوری یزد در انتقال تجربیات و آموزش مدیران در راستای افزایش فعالیت کیفی در دیگر پارک های کشور می تواند راهگشا باشد.
 
وی به همه پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور پیشنهاد کرد تا علاوه بر درخواست بودجه لازم برای فعالیت های خود از مراکز دولتی، با استفاده از پتانسیل بالای بخش خصوصی و خیرین فعالیت های خود را گسترش دهند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..