عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه امروز نیازمند افرادی همچون شیخ غلامرضا یزدی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه امروز ما نیازمند افرادی همچون شیخ غلامرضا یزدی است، افرادی که در راه دین، به دنبال دنیا نباشند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله رضا استادی، در کنگره ملی بزرگداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) در امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار داشت: در دنیای امروز مردم نیاز به راهنمایانی دارند که اهل دنیا نباشند و دل در گرو دنیا نداشته باشند.

 
وی افزود: امروز به شخصیت هایی نظیر آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی به شدت نیاز داریم زیرا ما افرادی می خواهیم که در راه دین به دنبال دنیا نباشند.
 
استادی در باب علم آیت الله فقیه خراسانی بیان کرد: مرحوم حاج شیخ پنج سال در مشهد، مقدمات را خوانده و پنج سال نیز در اصفهان از علمای متعددی استفاده کرده و پنج سال نیز در نجف بوده اما واقعا برای طلبه ها این درس است که کسی پنج سال درس بخواند اما بار علمی خود را ببندد.
 
وی با اشاره به کتاب مفتاح العلوم القرآن، اثر حاج شیخ عنوان کرد: این کتاب، کتاب تفسیر است که با تدبر و تأمل طی چهار سال نگاشته شده و ۵۰۰ آیه در آن تفسیر شده و این کتاب نشان از تسلط حاج شیخ به قرآن و آیات قرآن داشته است.
 
استادی تصریح کرد: شیخ در این کتاب خود معتقد است که انسان از همه موجودات فقیرتر است چون استعداد رسیدن به بسیاری از چیزها را دارد اما چون دست نمی یابد، فقیر است.
 
عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این کتاب یک کتاب علمی است که خوب است تدریس شود اما اگر بنا باشد این کتاب تدریس شود، نیاز است پاورقی داشته باشد.
 
وی در مورد علومی نظیر فلسفه و عرفان همچنین فقه و ادبیات بیان کرد: در فقه و ادبیات اگر استاد برداشت خود را به شاگردانش بگوید، مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر مباحث فلسفه و عرفان را درک نکرده باشد و برای شاگردان خود بگوید، شبهه ایجاد می کند.
 
استادی خاطرنشان کرد: کسانی که استاد انتخاب و معرفی می کنند، از راهی به این نتیجه برسند که مباحث توسط استاد درک و هضم شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..