رییس مرکز روانپزشکی جامع یزد:

کار تیمی در حوزه سلامت روان از مهمترین مولفه‌های درمان‌های اثربخش است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز روانپزشکی جامع یزد با تاکید بر پیچیدگی‌های ماهیتی و به ویژه عملکرد ذهنی و روانشناختی انسان، کار تیمی در حوزه سلامت روان را از مهمترین مولفه‌های درمان‌های اثربخش دانست.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «قاسم دستجردی» در نشستی علمی «روانشناسی از منظر روانپزشکی، هست‌ها و بایدها» که به همت بخش روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد در سالن اجتماعات ساختمان استقلال این دانشگاه برگزار شد، در ادامه تاکید کرد: با وجود چالش‌هایی که بین متخصصان حوزه سلامت روان در پاره‌ای موارد وجود دارد، هیچ کدام قادر به نادیده گرفتن نقش دیگری نیست و در صورت فعالیت‌های هماهنگ و مکمل روانپزشکان، روانشناسان و مشاوران در تمامی شاخه‌ها و مددکاران اجتماعی، بهترین دستاوردهای درمانی ممکن فراهم خواهد بود. 

 
وی در ادامه الزامی نبودن دوره‌های کارورزی برای دانشجویان روانشناسی را یکی از مهمترین چالش‌های موجود ذکر کرد و لزوم خود، توانمندسازی دانشجویان روانشناسی در این زمینه را از طریق شرکت در دوره‌های عملی و کارگاه‌های آموزشی موثر از اولویت‌های مهم دانست. 
 
دستجردی نبود حمایت‌های بیمه‌ای از خدمات روانشناسان، عدم تخصص‌گرایی و تجویز دارو از سوی بعضی از آنها را از دیگر چالش‌های موجود در جامعه روانشناسان کشور بیان کرد. 
 
در انتهای این نشست با پرسش و پاسخ دانشجویان و تقدیر از سخنران به پایان رسید.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..