مدیر کل راه وشهرسازی یزد

راه‎‎اندازی قطار شهری در راستای طرح‎‎های حمل و نقل ترکیبی/برگزاری همایش بین‌المللی TOD در یزد

مدیر کل راه و شهرسازی یزد با اشاره به سکونت 80 درصد جمعیت استان در محور عقدا تا مهریز، راه‌اندازی قطار حومه‌ای شهری در این مسیر را از مطالبات مردمی و راهکاری مناسب برای اجرای طرح‌های حمل و نقل ترکیبی در استان دانست.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا نقصان محمدی» سال در بخش حمل و نقل شاهد اعلام و ابلاغ شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان متشکل از نمایندگان دستگاه‎‎های مرتبط با این حوزه بودیم که اولین نشست آن نیز در شنبه گذشته برگزار شد.

 
وی از طرح ‎‎ های در دستور کار بخش حمل و نقل استان را راه ‎‎ اندازی قطار حومه شهری در راستای وعده ایجاد طرح ‎‎ های حمل و نقل ترکیبی در استان ذکر کرد و گفت: البته اجرای این طرح بزرگ که مطالبات مردمی و از راهکاری موثر در توسعه حمل و نقل شهری با توجه به زندگی ۸۰ درصد جمعیت استان در این محدوده محسوب می‌شود، نیاز به هماهنگی ‎‎ های مفصل و وحدت کلام بین دستگاه ‎‎ های مرتبط دارد.
 
نقصان محمدی با بیان این که مسیر پیشنهادی طرح از عقدای اردکان تا مهریز تعیین شده است، اظهار کرد: هر چند بخش زیادی از مسیر ریلی این محدوده دوخطه است ولی مشاور در حال بررسی و مطالعات زیرساختی در مورد این طرح است و امیدواریم با پیگیری ‎‎ هایی که در حال انجام است به نتیجه برسد.
 
وی از احتمال انتقال بخش باری حمل و نقل ریلی استان به خارج از حوزه شهری برای فعالیت بهتر قطار حومه ‎‎ ای استان نیز خبر داد و گفت: البته این موضوع منوط به تصویب طرح نهایی و نتایح مطالعات کارشناسی در مورد نحوه اجرتی این طرح است.
 
وی یکی دیگر از طرح ‎‎ های در دست پیگیری اداره کل راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل را برگزاری همایش بین المللی TOD با موضوع ایستگاه ‎‎ های آینده به میزبانی یزد اعلام و تصریح کرد: قرار است این همایش که هر ساله در یکی از کشورهای دنیا برگزار می ‎‎ شود، در سال ۲۰۱۹ میلادی پیرامون مباحث توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل در شهر جهانی یزد برگزار شود.
 
این مسئول از سفر قریب الوقوع معاون وزیر راه و شهرسازی به یزد برای انجام هماهنگی ‎‎ های لازم جهت این میزبانی توسط یزد خبر داد و گفت: رایزنی ‎‎ هایی را در این  زمینه با شورای شهر و شهرداری یزد نیز خواهیم داشت.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..