افزایش چشم‌گیر گردشگران خارجی اردکان

اردکان گسترده‌‌ای است در مرکز ایران با بادگیرهای استوار بازمانده از تاریخ که در قلب کویر هنوز پابرجاست.کوچه پس کوچه‌های شهر در قالب خانه‌ها و دربندها و کوچه‌های مسقف(ساباط) و بازار چارسوق، یادآور میراث کهن این سرزمین است. شهرستان اردکان چندی است شاهد حضور چشم گیر گردشگران خارجی است.

به گزارش یزدی نیوز«حمید مشتاقیان» رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: از مهرماه سال ٩۶ تاکنون با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده از طریق این اداره، شهرستان اردکان میزبان بیش از یک‌هزار و ٢۰۰ گردشگر از ٢٣ کشور دنیا بوده است. 

 
وی افزود: گردشگرانی از کشور‌های فرانسه، ایتالیا، آلمان، نروژ، انگلیس، هلند، پرتغال، مکزیک، لهستان، برزیل، لیتوانی و سنگال در مدت شش ماه گذشته، اردکان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند. 
 
مشتاقیان خاطر‌نشان کرد: شهرستان اردکان همچنین میزبان سفرای کشورهای انگلیس و سنگال و دو سر کنسول کشورهای مکزیک و اسپانیا نیز بوده است. 
 
گفتنی است، تورهای خارجی از بافت‌های تاریخی شهرستان، خانه موزه آیت الله‌خاتمی، دربندهای تاریخی، عصاری‌های سنتی، گنجینه قنات اردکان(قنات بهاءالدین، آسیاب و قنات ترک آباد) و مجموعه آب انبارهای احمدآباد بازدید دارند. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..