برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری اهدای خون در یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون، گفت: دومین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری اهدای خون با شعار «مرا هزار امید است و هر هزار تویی» برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «نقی تقوایی» با اشاره به نیاز جامعه به خون و فرآورده‌های خونی، اظهار کرد: با توجه به این‌که تنها راه تهیه این ماده حیاتی امر اهدای خون بوده بنابر این فرهنگ سازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 
وی با بیان این‌که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی به صورت مداوم وجود دارد، افزود: در همین راستا دومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری اهدای خون با شعار «مرا هزار امید است و هر هزار تویی» برگزار می شود.
 
مدیرکل انتقال خون استان یزد، گشترش فرهنگ اهدای خون در دو بخش عکس و فیلم ۶۰ ثانیه‌ای را موضوع این همایش برشمرد و تصریح کرد: اهدای خون سالم، اهدای زندگی، اهدای خون مستمر و اهمیت آن در تامین خون سالم، مشارکت اجتماعی بانوان و اهدای خون در موارد بحرانی از محورهای جشنواره بین المللی اهدای خون است.
 
تقوایی در ادامه به نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ اهدای خون اشاره کرد و گفت: هنرمندان می توانند با حضور در مراکز اهدای خون و خلق آثار هنری مرتبط با اهدای خون در هدایت جامعه به ویژه جوانان به سمت این امر موثر باشند.
 
وی افزود: از آن جایی که هنرمندان همیشه محبوب مردم هستند، می‌توانند به عنوان الگو مشوق افراد جامعه باشند.
 
تقوایی با اشاره به این‌که آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ تیرماه است، گفت: دومین جشنواره بین‌المللی اهدای خون در ۹ مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه و همکاری هنرمندان، استان یزد رتبه برتر این جشنواره را کسب کند.
 
منبع:ایسنایزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..