نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گلایه کرد؛

اولویت ارائه خدمات درمانی بجای مناطق محروم، مناطق برخوردار است

نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اولویت خدمات درمانی در کشور به‌ جای این که رسیدگی به مردم مناطق محروم و نیازمند باشد، ابتدا شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تأمین اجتماعی است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا صباغیان» اظهار کرد: حوزه انتخابیه ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز، بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور محسوب می‌شود که متشکل از پنج شهرستان کم‌برخوردار استان یزد است که در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه و عمران نتوانسته جایگاهی را که استحقاق آن را دارد، داشته باشد .

 
وی ادامه داد: مردم در تمام شهرها از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند اما در شهرستان محرومی مانند خاتم با وجود این که مردمش سال‌هاست حق بیمه پرداخت می‌کنند، خدمات درمانی ارائه نمی‌شود.
 
صباغیان تصریح کرد: متأسفانه به ‌جای این که در حوزه رسیدگی به مضوع خدمات درمانی، اولویت با مردم مناطق محروم و نیازمند باشد، این موضوع برعکس است به نحوی که ابتدا شهرهای بزرگ و برخوردار، از امکانات رایگان بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند .
 
نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مروست با بُعد مسافت ۵۷ کیلومتر تا مرکز شهرستان و با داشتن ۲۰ هزار نفر جمعیت، تنها یک مرکز بهداشت با ۲ تخت دارد یا در شهرستان بهاباد با همین میزان جمعیت، حداقل‌های خدمات درمانی و بهداشتی وجود ندارد.
 
صباغیان با بیان این که همه ما فطرتاً خواستار برقراری عدالت هستیم، تاکید کرد: شهرستان‌هایی که با مرکز استان فاصله دارند، در رابطه با حضور مسئولان نیز مورد بی‌مهری واقع شده‌اند لذا از مسئولان خواستاریم تا در رابطه با این مسائل و همچنین توزیع اعتبارات، مراکز کم‌برخوردار را مورد توجه ویژه قرار دهند .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..