صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای بافق

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای بافق صادر شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا صباغیان در شانزدهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق در امامزاده عبدالله بر لزوم تشکیل این جلسه تاکید کرد و گفت:تاکنون صورتجلسه ۹شهریور سال ۱۳۹۳پیگیری شده و درصد زیادی از بندهای آن انجام شده است.

وی به بحث گندله سه چاهون اشاره و بیان داشت: گندله امروز نزدیک به ۵۰درصد در این شرایط سخت اقتصادی پیشرفت داشته است و عدد۴۸۰میلیارد تومان عدد بزرگی است که در این شهر سرمایه گذاری شده است. 
عضو کمیسیون شوراهای مجلس به تشریح برخی بندهای صورتجلسه پرداخت و تصریح کرد: یکی از بندهای این صورتجلسه فولاد است که جلسات مختلفی برگزار شده و متاسفانه به جایی نرسیده است و تا یک ماه آینده بخش خصوصی با مشارکت سنگ اهن کار خودرا آغاز می کند و این بخش مهم تکمیل کننده فولاد می شود.
صباغیان اظهار داشت:۲۸ و نیم درصد از فولاد خوزستان گرفته شد ولی به سازمان تامین اجتماعی داشته شد و در خصوص ۱۵درصد نیز ما تاکید داشتیم که به شهر داده شود که علیرغم پیگیری هایی هم که داشتیم هنوز عملیاتی نشده است و ۱۶ بند وزیر هم تقریبا به طور کامل اجرا شده است.
وی با اشاره به وظایف نمایندگان در مجلس تصریح کرد: نماینده مجلس وظیفه نظارت و قانون گذاری را دارد و واقعا مصیبتی که امروز کشور ما به آن مبتلا است برمی گردد به این که نمایندگان مجلس وظیفه ذاتی خود را انجام نمی دهند.
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله میشدوان و آنومالی شمالی گفت:بافق شهرستانی است که خود نیاز به خوراک این معادن دارد و باید به خود سنگ آهن داده شود و پیگیری هایی از جانب مدیرعامل و فرماندار انجام شده است.
صباغیان افزود: در خصوص کارخانه فسفات نیز قرار بود کارخانه بزنند ولی این کار را نکردند که جلسه ای با حضورمدیر در شهرستان برگزار و مشکل آب و زیرساخت حل شد و اگر این کار را نکردند باید معدن گرفته و به بخش دولتی برگردد. 
وی خاطرنشان کرد: در این راستا رایزنی هایی انجام شده و قرار شد ۶۰درصد از آنومالی و معدن میشدوان را به بافق بدهند.
عضو کمیسیون شوراها همچنین به برگزاری جلسه با نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشاره و افزود: در خصوص تامین پزشک پلی کلینیک دستور داد که پزشک از بهداشت و درمان پزشک بدهند و ما هزینه آن ها را پرداخت می کنیم.
صباغیان گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای بافق گرفته شده است. 
وی بیان داشت:باید دستگاه های امنیتی و مسئولان توجه کنند که حقوق شهر دیده شود و در این زمینه مسئولان توجه و اطلاع رسانی کنند.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی به جلساتی که با وزرا و معاونان وزرا و طرح ها و نطق هایی که در مجلس ارائه داده بود توضیحاتی ارائه داد.
صباغیان به موضوع حوزه انتخابیه پرداخت و بیان داشت: کمیسیون شوراها دو نماینده به استان یزد داده است که باید در صحن مجلس باید رای گیری شود و امیدواریم تا نیمه امسال به تصویب برسد که نماینده به حوزه مهریز و به یزد داده می شود.
گفتنی است: پیگیری مرزهای جغرفیایی در چارچوب قوانین،بحث دی ۱۹و معادن حوزه شهرستان از دیگر مباحثی بود که صباغیان در این نشست به ان ها اشاره کرد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..