امام‌ جمعه اردکان:

«حمایت از کالای ایرانی» بزرگترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است

امام‌ جمعه اردکان با اشاره به وظیفه آحاد و اقشار مختلف ملت برای تحقق شعار سال، اذعان کرد: «حمایت از کالای ایرانی» بزرگ‌ ترین راه مقابله با دشمنان در جنگ اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوز«حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید اسماعیل شاکر» در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته ی شهر اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با گرامیداشت هفته معلم به جایگاه و نقش معلم در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: معلمی، یکی از مهم‌ ترین رسالت‌های پیامبران الهی بوده است.

 
وی گفت: گاهی یک معلم سرنوشت یک فرد، شهر و جامعه را تغییر می‌دهد. ما امام راحل عظیم‌الشأن را به‌عنوان معلم بزرگ جامعه خود می‌شناسیم که در دوره معاصر جامعه ما را متحول کرد و در سرنوشت جامعه ما اثر گذاشت.
 
امام‌جمعه اردکان به فعالان در عرصه تعلیم و تربیت یادآوری کرد که باید در انجام‌وظیفه خود نیز تلاش کنیم زیرا در کنار افتخار، مسئولیت نیز وجود دارد. تمام حرکات و رفتار معلم روی مردم اثر می‌گذارد. مهم‌ترین درس‌ها با اعمال داده می‌شود نه‌فقط با گفتار. این از باورها و اعتقادات ماست که سرنوشت انسان در سایه تربیت می‌تواند تغییر کند. معلم خوب باعث می‌شود انسان شقی را سعادتمند کند و معلم بد باعث می‌شود که یک انسان سعادتمند شقی شود.
 
وی، یاد و نام معلم بزرگ جامعه، استاد شهید مطهری را گرامی داشت و افزود: به‌حق می‌توانیم شهید مرتضی مطهری را معلم انقلاب و جامعه ما بنامیم که اگر آثار او نبود انصافاً در بعضی از جاها پاسخگویی به شبهات و سؤالات اعتقادی مشکل بود. جامعه فرهنگی و معلمان ما به‌گونه‌ای عمل کنند که دانش آموزان و جوانان ما برای آینده انقلاب و دنیای اسلام افتخارآفرین باشند.
 
حجت‌الاسلام شاکر در خطبه دوم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، گفت: قبور اهل‌بیت بقعه‌ای از بقعه‌های بهشت بر روی زمین است و عده‌ای این قبور را آباد می‌کنند و به زیارت می‌آیند که این افراد به‌صورت مخصوص و ویژه مورد شفاعت رسول خدا قرار می‌گیرند. هرکسی قبور اهل‌بیت را آباد کند مثل کسی است که سلیمان نبی را در ساختن بیت‌المقدس یاری داده است. عده‌ای گاهی می‌گویند که کمک به عتبات و ساخت‌وساز آن‌ها به ما چه ربطی دارد. ما بر این باوریم که خانه‌های اهل‌بیت و هر چیزی که به آن‌ها منصوب است جزء شعائر الهی است و ما باید آن‌ها را آباد نگه بداریم.
 
وی به ساخت درب طلاکاری شده اهدایی مردم شهرستان اردکان به حرم حضرت مسلم (ع) اشاره کرد و گفت: گاهی فضاسازی‌هایی می‌کنند چرا ما باید کمک کنیم. دشمن برای ترویج راه انحرافی خود چه هزینه‌هایی می‌کنند. امروز متأسفانه افکار وهابیان در مورد ساخت قبور اهل‌بیت در بین شیعیان نیز دیده می‌شود. برخی می‌گویند که با تحریک احساسات مردم پول جمع می‌کنید آن‌وقت چطور احساسات مردم و جوانان را تحریک می‌کنند که از نقاط مختلف کشور جوانان را به پایتخت بکشانند و دو روز در خیابان بخوابند تا فلان مسابقه‌ای را ببینند این کار اشکالی ندارد؟ احساسات جوانان و مردم را برای یک جشن تحریک می‌کنند و تبلیغات عجیب‌وغریب برای بعضی از امور انجام می‌شود چطور اینجا اشکال ندارد اما برای شهدای مدافع حرم، برای گنبد و بارگاه اهل‌بیت، برای محرم و عزاداری حضرت امام حسین (ع) و صحن حضرت زهرا (س) اشکال دارد. چطور تحریک کردن احساسات مردم برای رفتن به ترکیه و چیزهای دیگر اشکال ندارد؟ بعضی‌ها نمی‌پذیرند حتی اگر امام زمان هم بیاید نمی‌پذیرند. ما باید خوب تبلیغ کنیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که جای سوءاستفاده باقی نماند.
 
خطیب جمعه اردکان در مورد جشن‌های نیمه شعبان، گفت: متأسفانه مردم بسیار گله‌مند هستند زیرا بعضی از جشن‌ها در شأن امام زمان (عج) نیست. راه‌بندان و مزاحمت هیچ توجیهی ندارد. هر جا مزاحمت و سروصدا باشد اشکال دارد. گاهی راه بسته‌شده است و مردم درراه مانده‌اند کجا امام زمان به این‌ها راضی است؟ کجا امام زمان به مزاحمت سروصدا راضی است؟ بعضی از مراسم را به نام اهل‌بیت برگزار می‌کنیم که ذره‌ای با معارف اهل‌بیت سازگاری ندارد.
 
وی، افزود: نیروهای راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی این چند روز تلاش کردند آن‌ها هم ازنظر نیرو و امکانات محدودیت‌هایی دارند. من ضمن تشکر از آن‌ها پیام مردم را به آن‌ها می‌رسانم که توقع و انتظار آن‌ها از نیروی انتظامی بیش از این است. یکروی صحبت من با مردم است که اگر منتظر امام‌جمعه و فرماندار و مسئولان هستید مشکلات حل نمی‌شود. بسیاری از جاها خود مردم باید دخالت کنند. گاهی مردم هم رعایت نمی‌کنند. اگر بخواهیم که جامعه اصلاح شود همه باید دغدغه داشته باشند و تلاش کنند تا این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنند. هر کس برای اصلاح این امور بتواند و در این راه تلاش نکند مدیون است.
 
حجت‌الاسلام شاکر در پایان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، گفت: همه ما باید در جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تلاش کنیم. حمایت از کالای ایرانی بزرگ‌ترین حمایت از کارگران و کارآفرینان داخلی است و بزرگ‌ترین راه مقابله با دشمنان در جنگ اقتصادی است.

بخش نظردهی بسته شده است..