پیش بینی باران و باد شدید برای امروز و فردا در یزد

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و وزش باد شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق هشدار داده است.

به گزارش یزدی نیوز سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و وزش باد شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق هشدار داده است.

به گزارش سادس در این اخطاریه آمده است:

«پیرو اطلاعیه شماره ۱۴ مورخ دیروز (۱۱ اردیبهشت) با توجه به شدت بارش در برخی مناطق کشور، طی فردا (پنجشنبه) و جمعه، وضعیت هوا به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

 (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت) : از بعد از ظهر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد و ارتفاعات مرکزی البرز.

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) : رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب اصفهان، غرب یزد.»

در پایان این اخطاریه‌آمده است: «شایان توجه است که ویژگی سامانه‌های فصل بهار، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمانی کوتاه، منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد از جمله در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب می‌شود. همچینن احتمال وقوع رعد و برق بویژه در ارتفاعات و بارش تگرگ نیز وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.»

 

 

منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..