استاندار :

تصمیم شورای برنامه ریزی یزد متناسب با اهداف دولت باشد

محمود زمانی قمی در شورای برنامه ریزی و توسعه یزد گفت: تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه باید با جهت گیری های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها و مناطق محروم استان همخوانی داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی  در شورای برنامه ریزی و توسعه یزد در مورد بررسی بند'ط' تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ و اختصاص ۷۰ درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده به روستاها و مناطق محروم این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: در کارگروه اشتغال برای توسعه روستاها و رونق تولید تصمیم گیری می شود باید سایر تصمیم ها در همین راستا باشد هرچند که ممکن موجب ناراحتی بخش هایی بشود .
رئیس شورای برنامه ریزی استان در ادامه با تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: باید از این قشر که در تولید و رونق اقتصادی تلاش دارند، تشکر شود.
زمانی قمی با تبریک روز معلم(۱۲اردیبهشت) اظهار کرد: هفته معلم، ایام دانایی و دانش است، باید یاد فقیه و فیلسوف و معلم گرانمایه شهید مطهری را که نقشی بارز در شکل دهی افکار عمومی بویژه اهل دانش داشت، گرامی بداریم.
وی افزود: حضور شهید مطهری در دانشگاه تهران نقطه عطفی برای تغییر جریان غیردینی به سمت دین بود و تئوری های انقلاب را طراحی کرد از این رو مطالعه کتابهایش بویژه در مباحث معرفی انقلاب و آزادی های اسلامی بسیار مهم است.
استاندار یزد با بیان اینکه استاد مطهری راه درست دفاع از انقلاب را بیان اندیشه ها می دانست ، تصریح کرد: در این ایام باید به جای هر مساله و کارهای تبلیغاتی ، به تثبیت مسیری که بزرگان در ادامه راه معصومین (ع) شروع کرده اند، بپردازیم.
زمانی قمی تأکید کرد : دامنه انقلاب آنقدر بزرگ و وسیع است که دایره جذب آن جهانی است و اندیشه هایش در واقع بیشترین همخوانی با فطرت انسانها دارد به همین دلیل با سرعت بر دلها می نشیند.
وی معرفی شهید مطهری را که همانگونه بود و تبیین مبانی واقعی اسلام و انقلاب مدنظر آن شهید را مهمترین رسالت آموزش و پرورش و معلمان عنوان کرد و گفت: انقلاب با تنگ نظری ، خود خواهی و خودبینی مطابقت ندارد چون انقلاب چتر وسیعی دارد.
وی ادامه داد: انقلاب بعد از ارائه نظرات ، نظر درست را تثبیت می کند و حرفهای نادرست را می شنود ولی آن را اجرا نمی کند ولی باید فرصت بیان به همه داده شود تا انقلاب دچار آسیب نشود.
وی با بیان اینکه نهضتی که ما در انتظارش هستیم ، جهان را به نفع زیبایی ها تغییر می دهد ، یادآور شد: بدانیم که حضرت ولی عصر (عج) همان رفتاری را بعد از حکومت خواهند که حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) داشتند و به دنبال جامعه ای پاک و اخلاق مدار و بدور از توهین و جسارت خواهیم رفت.
در این جلسه نماینده شهرستانهای ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز هم گفت: هدف قانونگذار در تبیین و تصویب بند 'ط' تبصره ۶ قانون بودجه اجرای عدالت و کمک به توسعه روستاها و مناطق محروم است.
محمدرضا صباغیان افزود: خشکسالی ، مهاجرت و آسیب های ناشی از آن که به شهرها سرایت کرد، اختصاص بودجه را که به نوعی کمک به شهرها خواهد بود برای رونق اشتغال و تولید در روستاها ضروری کرده است.
وی اضافه کرد: در واقع اختصاص بودجه برای تثبیت و ماندگاری جمعیت روستاها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر روستاییان به شهرها و حاشیه شهرهاست که این امر کمکی به شهرها نیز خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم در باره این بند بودجه اظهار کرد: بودجه ای که سال گذشته به روستاهای استان اختصاص یافت ۸۷ درصد در حوزه های عمرانی و تنها ۱۳ درصد به مباحث امور جاری اختصاص یافت.
محسن صادقیان افزود: ولی در شهرها وضعیت یا برعکس است و یا تخصیص بودجه عمرانی نسبت به روستاها بسیار کمتر است از این رو باید به فکر رونق تولید و اشتغال در مناطق محروم باشیم.
در این جلسه بند 'ط' تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ مبنی بر اختصاص ۷۰ درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به روستاها و ۳۰ درصد به شهرها به تصویب رسید.
هم اکنون حدود ۱۵ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند که بیشترین جمعیت روستایی مربوط به شهرستانهای تفت ، بهاباد ، اشکذر ، خاتم و مهریز است که بیش از ۳۰ درصد جمعیت آنها ساکن روستاها هستند.
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..