معلم نمونه یزدی با سابقه نیم قرن تدریس:

هیچگاه به معلمی به عنوان یک حرفه نگاه نکردم بلکه به آن عشق می ورزیدم

ادریسی معلم نمونه یزدی گفت: معلمی برای من شغل و حرفه نبود بلکه عشق بود. من به همه انسان ها علاقه مند بوده ام و طرفدار پیشرفت جامعه هستم.

به گزارش یزدی نیوزنعمت الله ادریسی از معلمان پیشکسوتی است که سالیان دراز مشغول به آموزش و تعلیم دانشجویان و دانش آموزان یزدی است. این معلم پیشکسوت متولد سال ۱۳۱۹ اصالت شیرازی دارد که پس از اتمام تحصیلات عالی خود در تهران برای انجام وظیفه از طرف اداره آموزش و پرورش  در سال ۱۳۴۱ به یزد عزیمت کرد.

 
در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم، با این معلم نمونه استان یزد و پیشکسوت عرصه فرهنگی به گفتگو نشستیم.
 
این معلم در آغاز صحبت های خود گفت: حدود ۳۵ سال در شغل شریف معلمی در رشته های روانشناسی، علوم تربیتی، فلسفه و منطق، افتخار تدریس داشتم. بعد از دوران بازنشستگی نیز بیش از ۱۵ سال به تدریس و مشاوره در دانشگاه آزاد پرداختم.
 
وی اظهار کرد: ابه این ترتیب از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۹۷ بیش از ۵۶ سال است که در خدمت آموزش و پرورش یزد هستم.
 
ادریسی ادامه داد: فعالیت های خاصی که دنبال می‌کردم، اغلب در زمینه های پژوهشی بود، حدود ۱۳ فقره پژوهش را انجام دادم که در زمینه های آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است. مقاله هایی توسط بنده به تحریر در آمده است که حاصل آن تقدیر نامه ها و. تشویق نامه های بسیار زیادی از سوی مسئولین بوده است.
 
وی تاکید کرد: نوآوری های آموزشی موجب پیشرفت کار من بود که در این راستا می توان به کارهای گروهی و تعامل دوطرفه با دانش آموزان در کلاس اشاره کرد.
 
وی بیان داشت: در همه ادوار با تنبیه بدنی دانش آموزان به طور جدی مخالفت داشتم و هرجا که حضور پیدا می‌کردم از تنبیه بدنی دانش آموزان توسط همکاران جلوگیری می‌کردم.
 
این پیشکسوت اظهار داشت: محبت و خلق نیکوی مردم یزد نسبت به من موجب شد تا بنده این شهر را به عنوان محل سکونت دائمی خود انتخاب کنم و من همیشه شیفته اخلاق خوب مردم یزد بودم. در ضمن خدمت و آموزش به مردم از علایق خاص بنده بود.
 
وی در ادامه گفت: رمز موفقیت بنده این بود که  آموزش و پرورش را باور داشتم. معلمی برای من شغل و حرفه نبود بلکه عشق بود. من به همه انسان ها علاقه مند بوده ام و طرفدار پیشرفت جامعه هستم و الحمدلله در این حوزه نیز موفق بوده ام.
 
ادریسی عنوان کرد: جامعه ما بسیا باورهایی تحقیر بچه ها حوان ها و خود بزرگ بینی ها این ها کم کم تعطیل شد و ۳۵ سال معلم تحویل جامعه داده ام و وجهه آموزش و پرورش را با آن تغییرات توانستیم تغییر بدهیم.
 
دو درس داشتم سخت بود در علوم انسانی فلسفه و منطق برای بچه ها سنگین است، یکی از دانش آموزان بنده در کلاس چهارم ادبی در کنکور سراسری در این دو درس در کل ایارن رتبه اول شد، این باعث خرسندی بنده شد.
 
منبع:یزدرسا

بخش نظردهی بسته شده است..