رییس سازمان آتش نشانی یزد:

ایمنی بدون مشارکت مردمی معنا و مفهومی ندارد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، با اشاره به این‌که مهمترین اقدام در راستای پیشگیری از بروز حوادث در ایام شعبانیه رعایت نکات ایمنی است، گفت: ایمنی بدون مشارکت مردمی معنا و مفهومی ندارد .

به گزارش یزدی نیوز«سیدعباس ‌میرشمسی»  با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در مناسبت‌های مختلف به ویژه جشن‌های شعبانیه، اظهار کرد: بسیاری از جشن‌ها در یزد به صورت محله‌ای برگزار می‌شود، بنابراین احتمال بروز خطر آتش سوزی و برق گرفتگی در این جشن‌ها بیشتر است .

 
وی مهمترین اقدام در راستای پیشگیری از بروز این گونه حوادث را رعایت نکات ایمنی دانست و افزود: این سازمان با برگزاری آموزش‌های چهره به چهره و چاپ بورشور حاوی نکات ایمنی، سعی می‌کند تا از بروز حوادث ناشی عدم آگاهی در این ایام جلوگیری کند .
 
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در ادامه با بیان این‌که بیشتر حوادث در سال‌های گذشته مربوط به نصب بنر و ریسه‌های چراغانی در نزدیکی تاسیسات برق بوده است، گفت: افراد توجه داشته باشند که هنگام نصب سازه‌های فلزی فاصله آن را با تاسیسات برق حفظ کنند تا از خطر برق گرفتگی ایمن باشند .
 
میرشمسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، تعدادی از خودروهای امدادرسان آتش نشانی در نقاط مختلف سطح شهر یزد به ویژه مناطق پرتردد و شلوغ مسقر خواهند شد.
 
وی در ادامه با بیان این‌ ‎ که سازمان آتش‌نشانی ضامن ایمنی شهر است، تأکید کرد: ایمنی بدون مشارکت مردمی معنا و مفهومی ندارد .
 
این مقام مسئول در پایان گفت: اگر آموزش‌های ما با مشارکت مردم همراه نباشد ایمنی مفهومی ندارد، بنابراین مردم باید توصیه‌های ایمنی که ضامن سلامتی آنهاست را جدی بگیرند. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..