مدیرکل سازمان تبلیغات یزد:

برگزاری جشن‌های شعبانیه، بازگشت به آموزه‌ها و معارف دینی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ مهدویت در میان نسل جدید، گفت: برگزاری جشن‌های شعبانیه، بازگشت به آموزه‌ها و معارف دینی است .

به گزارش یزدی نیوزحجت السلام و المسلمین«سیدمحمدشریف حسینی‌کوهستانی»با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و حضور قشر جوان در این مراسمات، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسمات آشنایی هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان با امامان معصوم(ع) و بازگشت به آموزه ها و معارف دینی است .

 
وی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ مهدویت در میان نسل جدید،‌ گفت: در راستای تحقق این هدف، شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی در سطح استان هستیم .
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با بیان این‌که یکی از مهمترین برنامه‌های نیمه شعبان فضاسازی و برگزاری مراسم‌های ویژه امام زمان(عج) است، افزود: برگزاری گردهمایی و کارگاه‌های آموزشی ویژه روحیانیون یکی از برنامه‌های این ایام بود .
 
وی برگزاری جشن در مساجد، برگزاری مسابقات با موضوع مهدویت در فضای مجازی،‌ آذین بندی خیابان‌ها، برگزاری جلسات با متولیان و برگزار کنندگان جشن‌های شعبانیه را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: سعی شده نکات لازم را در راستای اجرای هرچه بهتر این جشن با توزیع اقلام فرهنگی نظیر کتاب، چاپ بنر و پوسترهایی که حاوی ۱۵ موضوع در مورد زندگی امام زمان(ع) است، به مردم آموزش داده شود .
 
حسینی‌کوهستانی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مناسبت‌های مردمی باید با همکاری خود مردم برگزار شود، اظهار کرد: نگاه اولیه ما این است که برنامه های ملی، مذهبی، شهادت‌ها و تولدها توسط مردم اجرا شود تا از این طریق باورهای دینی مردم تقویت شود .
 
این مقام مسئول در پایان یکی از دلایل حضور گسترده مردم در این جشن را عشق و علاقه آنان به امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: منتظران واقعی باید علاوه بر حضور فعال در این مراسمات، دستورات معصومین (ع) نیز در زندگی خود اجرا کنند .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..